۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲

معاون توسعه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه مطرح کرد؛

تامین اعتبار ۱۴ پروژه درمانی در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه

تامین اعتبار ۱۴ پروژه درمانی در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه

کرمانشاه- معاون توسعه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از اعتبار یک هزار میلیارد تومانی برای تکمیل ۱۴ پروژه درمانی کرمانشاه در سفر ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق کریمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که در خصوص فعالیت‌های معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در این معاونت هفت مدیریت عهده‌دار کارهای اجرایی این دانشگاه هستند.

وی افزود: مدیریت‌های حوزه توسعه دانشگاه علوم‌پزشکی شامل منابع انسانی، منابع فیزیکی، مدیریت مالی، مدیریت آی. تی، مدیریت پشتیبانی، بودجه و مدیریت تحول اداری است.

معاون توسعه دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت برخی از حوزه‌های فعال در بخش توسعه دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: در بخش نیروی انسانی حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل از هیأت علمی، کادر درمانی، آموزش و حوزه پشتیبانی دانشگاه مشغول هستند و در حوزه منابع فیزیکی نیز باتوجه به اهمیت بالای خود و کمک‌رسانی‌ها به ویژه در بازسازی پروژه‌های زلزله زده بسیار مؤثر عمل کرده است.

کریمی با اشاره به فعالیت‌های حوزه منابع فیزیکی دانشگاه علوم‌پزشکی، یادآوری کرد: بعد از وقوع زلزله در استان کرمانشاه تاکنون حدود ۵۰۰ واحد پروژه زیر نظر این دانشگاه افتتاح شد و طبق منویات مقام معظم رهبری چالش پیش آمده را به فرصتی مناسب برای بازسازی پروژه‌هایی که قدمت بالایی داشتند، تبدیل کردیم.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌های در دست احداث به دلیل کمبود اعتبار متوقف بودند، خاطرنشان کرد: طی سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه که سفر پر برکتی در امور عمرانی استان بود که با حمایت استاندار کرمانشاه بیش از یک هزار میلیارد تومان برای ۱۴ پروژه بسیار مهم دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه مصوب شد.

معاون توسعه دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با تصویب بودجه ریاست جمهوری برای پروژه‌هایی که به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده بودند در حال حاضر تمامی آنها فعال شده و روند خوبی تاکنون طی شده که بر همین اساس تا پایان سال ۱۴۰۲ اکثر آنها به بهره‌برداری خواهند رسید.

کریمی ادامه داد: با تکمیل این پروژه‌ها ۵۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت‌های تخت‌های بیمارستانی استان کرمانشاه اضافه خواهد شد که به بخش درمان کمک بسزایی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ۱۰۶ پروژه دیگر در حوزه بهداشت خواهیم داشت که تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون توسعه دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه به کمبود نیروی انسانی در حوزه درمانی، گفت: وضعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور وضعیت مناسبی نبوده که در همین راستا برای تأمین این نیروها باید از نیروهای اختصاصی با عنوان نیروهای شرکتی بکارگیری شوند.

کریمی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه اختصاصی خود را باید صرف پرداخت حقوق نیروهای شرکتی کند در حالی که پرداخت حقوق کادر بیمارستانی برعهده برنامه و بودجه و سازمان استخدامی است که این امر باعث کسری بودجه و فشار زیاد به وضعیت مالی دانشگاه می‌شود.

کد خبر 5661860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha