۴ دی ۱۴۰۱، ۰:۰۱

مهر گزارش می دهد؛

آمادگی کرمان برای پذیرایی از زائران/ استقرار مترجم در گلزار شهدا

آمادگی کرمان برای پذیرایی از زائران/ استقرار مترجم در گلزار شهدا

کرمان - این روزها شهر کرمان برای پذیرایی از زائران سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی آماده می شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شهر کرمان این روزها در ایام فاطمیه سیاه پوش شده است و مردم در حال عزاداری هستند همزمان به ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی نیز نزدیک می‌شویم و شهر در حال آماده سازی برای برگزاری برنامه‌های سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و شهید پور جعفری است، گلزار شهدا و شهر برای پذیرایی از زائران داخلی و خارجی آماده می‌شود.

شهر برای پذیرایی از میهمانان آماده می‌شود

موکب ها در ورودی‌های شهر برپا شده‌اند و در مسیر گنبد جبلیه تا میدان شهید ابو مهدی المهندس نیز کار پیاده رو سازی و احداث موکب ها در حال انجام است. برای بهبود شرایط رفت و آمد نیز مسیرهای جدید در حال احداث است و انتظار می‌رود این طرح‌ها در زمانی اندک به پایان برسد.

مسیرهای منتهی به ارتفاعات کوه صاحب الزمان نیز بسته شده و کار آماده سازی این منطقه نیز برای استقرار موکب‌ها در حال انجام است.

در گلزار شهدا نیز تغییرات و بهسازی و ارتقا سطح زیر ساخت‌ها را شاهد هستیم و حالا مسئولان و مردم شهر کرمان خود را برای پذیرایی از ۲۰ هزار زائر آماده می‌کنند.

آمادگی کرمان برای پذیرایی از زائران/ استقرار مترجم در گلزار شهدا

برنامه‌های سالگرد در گلزار شهدای کرمان، بیت الزهرا، مصلا و حسینیه ثارالله برگزار می‌شود و البته مرکز برنامه‌ها در گلزار شهدا خواهد بود.

اپلیکیشن نیز برای نصب بر روی موبایل زائران برای سهولت برای اسکان و راهنمایی مسافران در نظر گرفته شده است و صدها موکب نیز در گلزار شهدا برای پذیرایی از مسافران برپا می‌شود.

برنامه‌های سالگرد در گلزار شهدای کرمان، بیت الزهرا، مصلا و حسینیه ثارالله برگزار می‌شود و البته مرکز برنامه‌ها در گلزار شهدا خواهد بود

فضاهای مختلف ادارات و سازمان‌های دولتی، سالن‌های ورزشی، تکایا و مساجد نیز برای اسکان مجهز شده‌اند.

معاون استاندار کرمان در این خصوص به خبرنگار مهر می‌گوید: از مدت‌ها قبل برنامه ریزی منظمی برای برگزاری این مراسم انجام شده و ده‌ها کمیته برای برگزاری سالگرد برنامه ریزی کرده‌اند.

علی بیگ زاده اسکان و مسائل رفاهی زائران را یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان دانست و افزود: تمام شرایط برای برگزاری مناسب این مراسم مهیا شده است و با توجه به اتمام کرونا پیش بینی می‌کنیم ۲۰ هزار زائر ایرانی و خارجی وارد کرمان می‌شوند.

گروه‌های جهادی پای کار آمدند

وی عنوان کرد: گروه‌های جهادی نیز پای کار آماده‌اند و مسئولان نقش تسهیل گر برگزاری مراسم را اجرا می‌کنند.

وی بیان کرد: تمامی مراکز سکونتی و رفاهی ادارات و شهر کرمان آماده سازی شده است ضمن اینکه نرم افزاری برای اسکان زائران طراحی شده و با عنوان دیار مرد میدان در دسترس مردم قرار دارد.

وی بیان کرد: موکب‌ها جانمایی شده و کار برپایی آنها به زودی آغاز می‌شود و صدها نفر از سراسر کشور برای برپایی این موکب‌ها ثبت نام کرده‌اند.

بیگ زاده ادامه داد: در ورودی‌های شهر و شهرستان‌ها در مسیر جاده‌های ورودی استان نیز موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران برپا می‌شود.

در ورودی‌های شهر و شهرستان‌ها در مسیر جاده‌های ورودی استان نیز موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران برپا می‌شود

مدیر گلزار شهدای کرمان نیز در گفتگو با مهر می‌گوید: برنامه‌های گلزار شهدا امسال با محتوا و کیفیت بیشتر و جهت آگاهی و آشنایی بیشتر زائران با مکتب سلیمانی و شهدای گلزار برگزار می‌شود و روایتگری جز برنامه‌های اصلی است.

محمدرضا حسنی سعدی افزود: موکب‌ها در اطراف گلزار برپا می‌شود و سعی شده زیر ساخت‌ها برای رفاه حال مردم افزایش یابد.

ویژه برنامه شب شهادت برگزار می‌شود

وی عنوان کرد: برنامه‌ها در سه نوبت ۹ تا ۱۱ صبح، ۱۵ تا ۱۷ عصر و برنامه‌های شامگاهی برگزار می‌شود که شامل مداحی، سخنرانی و روایتگری و پرده خوانی و عزاداری است.

وی افزود: برنامه‌ها از هشتم شروع می‌شود و تا سالگرد شهید سلیمانی ادامه دارد.

مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: سخنرانان مطرح کشوری و مداحان نیز به این مراسم دعوت شده‌اند و ویژه برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

حسنی سعدی ادامه داد: روند کارهای پیرامونی گلزار شهدا نیز مطلوب است و زیر ساخت‌ها نسبت به سال گذشته توسعه یافته و مشکل پارکینگ نیز تا حدودی رفع شده است.

هدف ما در سال جاری ترویج مکتب سلیمانی و آشنایی مردم با خلوص نیت، مردمداری و فداکاری‌های شهید سلیمانی است و شعار امسال نیز جان فدا در نظر گرفته شده است

وی از برگزاری ویژه برنامه شب شهادت توسط مهدی رسولی خبر داد و گفت: برخی از این مراسم‌ها به صورت مستقیم از شبکه یک پخش می‌شود.

وی افزود: برای بهبود شرایط برای زائران خارجی نیز مترجمان به زبان‌های عربی و انگلیسی در گلزار شهدا مستقر می‌شوند.

وی گفت: هدف ما در سال جاری ترویج مکتب سلیمانی و آشنایی مردم با خلوص نیت، مردمداری و فداکاری‌های شهید سلیمانی است و شعار امسال نیز جان فدا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌ها و گروه‌های جهادی برای اسکان و سهولت حمل و نقل زائران پای کار آمده‌اند.

این روزها قلب جبهه مقاومت در گلزار شهدای کرمان می تپد و همه پای کار آمده‌اند تا میهمان نوازی از زائران سردار شهید سلیمانی در دیار کریمان را به اثبات برسانند.

کد خبر 5664203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha