۵ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۰

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

وداع مردم خراسان جنوبی با ۶ پرستوی گمنام دفاع مقدس

وداع مردم خراسان جنوبی با ۶ پرستوی گمنام دفاع مقدس

بیرجند_ معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: مردم مرکز استان امشب در حسینیه جماران بیرجند با شش شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکرهای مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس شنبه شب هفته گذشته با استقبال مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شدند و به کهف الشهدا منتقل شدند.

پیکر پاک چهار شهید گمنام در قالب کاروانی به بشرویه منتقل شد و در ۱۰ روز گذشته مردم شهرستان‌های استان با حضور کاروان حامل شهدای گمنام در شهرستان‌های آستان، علاوه بر استقبال از آنها در مکان‌های مختلف با این شهدا وداع کردند.

مردم بیرجند هم در نقاط مختلف این شهر از مدرسه و دانشگاه گرفته تا مراکز نظامی و انتظامی در روزهای گذشته با پیکرهای دو شهید گمنامی که در مرکز استان باقی مانده بود، وداع کردند.

معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به خبرنگار مهر گفت: مردم همه شهرستان‌های استان در روزهای گذشته با شهدای گمنام وداع کردند.

مهدی رحیم آبادی با اشاره به اینکه دانش آموزان در حدود ۱۲۰ مدرسه استان با این شهدای گمنام وداع کردند، افزود: امشب با انتقال همه شهدای گمنام به مرکز استان، مراسم وداع مردمی با این شهدای گمنام ساعت ۱۹ در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

به گفته وی فردا سه شنبه در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با همه مراکز استان‌های کشور، پیکر مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس ساعت ۹ صبح از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند بر روی دست‌های مردم مرکز استان تشییع می‌شوند.

وی افزود: در میدان ابوذر بیرجند هم در قالب اجتماع بزرگ فاطمی مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود و بعد از سخنرانی حجت الاسلام کمالی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) استان در این مراسم، پیکرهای شهدای گمنام به محل‌های خاک سپاری آنها منتقل می‌شوند.

رحیم آبادی تصریح کرد: پیکرهای سه شهید گمنام در بیرجند و در استانداری، حوزه علمیه و کویر تایر دفن می‌شوند و دو شهید گمنام دیگر در مسجد جامع طبس و روستای محمد آباد طبس دفن می‌شوند. پیکر یک شهید گمنام هم در روستای دهشک قاین دفن می‌شود.

وی ادامه داد: در روستای دهشک بعد از تشییع شهید گمنام در بعد از ظهر سه شنبه مراسم دفن برگزار می‌شود اما مراسم تشییع دو شهید گمنامی که در طبس دفن می‌شوند روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 5665901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha