۸ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۲

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد؛

استخدام سالانه ۲۵۰ محیط‌بان در کشور/عملکرد اردبیل مناسب است

استخدام سالانه ۲۵۰ محیط‌بان در کشور/عملکرد اردبیل مناسب است

اردبیل- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تعداد محیط‌بانان حاضر در مناطق حفاظتی کشور بسیار پایین است گفت: سالانه ۲۵۰ نفر محیط‌بان در کشور استخدام می‌شود.

علی سلاجقه در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تعداد محیط‌بانان حاضر در مناطق حفاظتی کشور بسیار پایین است و هیچ همخوانی با مأموریت‌های محوله در این حوزه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در مقایسه با سطح جهانی، یک هشتم محیط‌بانان ما در مناطق حفاظت شده مشغول فعالیت هستند که باید این وضعیت را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هشت برابر وضعیت ما در جهان به ازای سرانه مناطق حفاظتی محیط‌بان فعال است که ما باید کمبودها و کسری‌ها را در این حوزه رفع کنیم.

سلاجقه از قانون مصوب مجلس برای استخدام ۳۵۰ نفر نیرو در سال برای سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و افزود: ۲۵۰ نفر از این نیروها محیط‌بان هستند و ۱۰۰ نفر نیز کارشناس در این حوزه جذب خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال تلاش می‌کنیم تا این جذب نیرو را در کشور انجام دهیم و قطعاً سهم استان اردبیل نیز به شکل کامل اختصاص می‌یابد تا ظرفیت خوبی را در ارتقای محیط‌بانی مناطق حفاظتی استان اردبیل شاهد باشیم.

سلاجقه اضافه کرد: تنها ۱۰ درصد مساحت استان اردبیل مناطق حفاظتی محسوب می‌شوند که در میانگین ملی و جهانی این میزان کم است و باید تلاش کنیم تا محدوده حفاظتی محیط زیست را در استان اردبیل ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: عملکرد مناسبی را در استان اردبیل در حوزه حفاظت از محیط زیست شاهد هستیم که پشتیبانی‌های لازم از سوی استاندار اردبیل و دیگر مسئولان از مدیرکل حفاظت محیط زیست پرتلاش این استان انجام می‌شود تا گره‌گشایی از مشکلات را با توانمندی‌های خاص شاهد باشیم.

سلاجقه در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در سفر استانی که به مناطق مختلف انجام می‌دهیم، امروز نیز تصمیم گرفتیم تا از استان اردبیل بازدید کنیم که قطعاً در این سفر در جریان مشکلات و نارسایی‌های حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار می‌گیریم تا با راهکارهای مناسب این گره‌ها و مشکلات را رفع کنیم.

کد خبر 5667864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha