۸ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹

بلاروس سفیر اوکراین را احضار کرد

بلاروس سفیر اوکراین را احضار کرد

وزارت خارجه بلاروس سفیر اوکراین را در ارتباط با سقوط موشک اوکراینی در این کشور احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه بلاروس امروز و به دنبال سقوط موشک اوکراینی در این کشور، سفیر اوکراین را احضار کرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری بلتا، وزارت خارجه بلاروس «اگور کیزیم» (Igor Kizim) سفیر اوکراین در مینسک را احضار کرد تا اعتراض کشورش را به سقوط دوباره موشک اوکراینی به اطلاع وی برساند.

در همین ارتباط، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌ جمهور بلاروس امروز پنجشنبه دستور داد تا موضوع سقوط یک موشک اوکراینی در خاک این کشور مورد پیگیری مقامات مینسک قرار گیرد.

یک فروند موشک اوکراینی از سامانه دفاعی اس-۳۰۰ این کشور در خاک بلاروس سقوط کرده است.

خبرگزاری بلتا در این باره اعلام کرد: طبق فرضیه ای موشک اوکراینی در نتیجه عملیات سامانه‌ های پدافندی بلاروس سرنگون شده است. تا کنون اطلاعاتی در مورد قربانیان این حادثه وجود ندارد. پدافند هوایی بلاروس آشکارار این موشک را نشان می دهد.

بلاروس اعلام کرد که موشک اس- ۳۰۰ مذکور در منطقه «برست» (Brest) در این کشور بر زمین خورده است.

پیشتر هم «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس اوکراین را متهم کرده بود که در صدد بود تا کشورش را با موشک هدف قرار دهد.

رئیس جمهور بلاروس در این باره گفته بود: چند روز پیش نیروهای مسلح اوکراین سعی کردند به تأسیسات نظامی بلاروس حمله کنند؛ اما همه موشک‌های شلیک شده از سوی آنها رهگیری و نابود شدند.

«الکساندر لوکاشنکو» در این ارتباط اضافه کرد: بلاروس خواهان جنگ با اوکراین نیست؛ اما مینسک از خود در برابر تهدیدات دفاع می‌کند. بلاروس از قبل مراکز تصمیم گیری دشمنانش را در تیررس خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد که با این حال، مینسک و مسکو باید آماده باشند تا در صورت اقدام تهاجمی کشورهای غربی، پاسخی شفاف را از خود نشان دهند.

کد خبر 5668198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 0
      بلاروس میخواد انتقام افتادن موشک در لهستان رو از اکراین بگیره!!! هم روسیه و اکراین و بلاروس اس ۳۰۰ دارن و اگه متعلق به روسیه هم باشه بلاروس اونو گردن اکراین میندازه چون بلاروس متحد و دوست روسیه است.