۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳

نماینده مردم یزد و اشکذر:

مهاجرت مشکلات جدی برای یزد در حوزه اقتصاد و فرهنگ ایجاد کرده است

مهاجرت مشکلات جدی برای یزد در حوزه اقتصاد و فرهنگ ایجاد کرده است

یزد-نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: گرچه یزد در شاخص های تولید ثروت و رشد اقتصادی رتبه اول را دارد اما مهاجرت کارگران ساده، مشکلات جدی برای استان در حوزه اقتصاد و فرهنگ ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار صبح شنبه در نشست امضای تفاهمنامه میان کمیته امداد، استانداری و سپاه الغدیر برای احداث مسکن محرومان اظهار داشت: کمیته امداد در بحث ایجاد اشتغال از دستگاه‌های دولتی نیز موفق‌تر بوده و اقدامات مهمی انجام داده است.

وی بیان کرد: استان یز در نگاه اول استان برخورداری به نظر می‌رسد همچنانکه در زمینه نیروی ساده کمبود نیرو داریم و از استان‌های مختلف به یزد مهاجرت انجام می‌شود و این امر سبب حضور ۱۵۰ هزار حاشیه نشین شده است.

وی عنوان کرد: یزد در شاخص‌های درآمد و تولید ثروت از استان‌های برتر کشور است اما پدیده مهاجرت مشکلات جدی برای استان یزد ایجاد کرده که این امر بر جمعیت مددجوی کمیته امداد افزوده بنابراین یزد نیازمند نگاه ویژه است.

مسکن دغدغه جدی مددجویان کمیته امداد و محرومان جامعه است

استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات متعددی که در سفر رئیس کمیته امداد کشور به یزد انجام شد، افزود: مسکن یک دغدغه جدی برای مددجویان است و در این سفر یک تصمیم جدی برای مسکن محرومان گرفته شد که بسیار ارزشمند است.

مهران فاطمی عنوان کرد: امیدواریم این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در افق دولت سیزدهم به پایان برسد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح پروژه‌های مسکن محرومان در هرات و یزد اظهار داشت: پروژه ۲۰۰ واحدی مشترک میان کمیته امداد، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز کلنگ زنی شد.

محمد شجاعان بیان کرد: بسیج سازندگی قول واگذاری این واحدها را ظرف یک سال داده و امیدواریم سال آینده بتوانیم از این پروژه عظیم بهره برداری کنیم.

گفتنی است؛ در این نشست تفاهمنامه ای میان کمیته امداد، استانداری یزد و بسیج سازندگی استان برای ساخت مسکن محرومان امضا شد.

کد خبر 5669182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی ولی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      1 7
      نه بابا هرچه بودجه استان های دیگه را با مکر وحیله می برید آن وقت ناراضی هم هستید
      • Msh IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
        5 0
        چی ؟؟؟ تا حالا یزد آمدی ؟؟؟ یزد با این همه معادن و کارخانه بیا زیر ساخت ها و خیابان های رو نگاه کن بعد نظر بده . تا حالا اصفهان رو با یزد مقایسه کردی !!!؟
      • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
        5 2
        نه آقا مردم یزد با کار رو تلاش یزد رو به اینجا رسوندن اما این مهاجرت ها واقعا داره اوضاع این استان رو خراب می کنه بیشتر صنایع و کار خانه های یزد خصوصی هسته یعنی که خود مردم برای استان شون سرمایه گذاشتن دورود بر مردم سخت کوش یزد فقط از استاندار یزد تقاضا دارم جلو این محل جرت به این استان رو بگیره
    • سید‌هادی‌عاصی علوی‌تفتی IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 0
      سلام.خدا‌قوت. آقای فرزین.ریاست‌جدید‌بانک‌مرکزی‌ایران. شما اگر توزیع ارزهای خارجی را از واحد ارزی‌کنترل‌نکنید‌.. یک عده افراد فرصت طلب و سود جو. دلال از طرق مختلف وام‌های کلان. دریافت می‌کنند.و‌در خرید و فروش دلار. و ارز خارجی در بازار آزاد سرمایه‌گذاری میکنند.و‌همین‌عمل.خلاف‌.باعث متغیر بودن نرخ ارز
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      2 0
      حالا که بعد از چند سال فهمیدید لطفا یه فکری بردارید فقط در حد حرف نباسد
    • حسن IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      9 0
      تمام مشاغل را افغانستانی های مهاجر توی یزد گرفتن مسعولین درخوابن
    • پارسی RO ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      2 1
      سلام.جناب نزدیک ۳میلیون افغانستان ی تو یزد هست شما اول بیگانه ها را اخراج کنید بعد تو فکر مهاجر ت ایرانی خدا زده که شما ها روزگرارشون سیاه کردیدمجبور شدن بیان تو کویر سوزان یزد
    • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      3 1
      متأسفانه با رفتار نامناسبی که از سوی بعضی مهاجرین با ما یزدیها میشه ، خودمون هم احساس غریبی میکنیم که انگار جای صاحب خونه و مستاجر عوض شده و این اصلا مورد قبول نیست.
      • مهسا IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
        0 2
        والا شما جوری حرف مزنید،انگار اون مهاجر از رو سفر تو داره نون میخوره!!!!!بدبختایه عده کارگر ساده ان،
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      1 0
      متاسفانه افزایش بی رویه صنایع و پزشکان دریزد باعث مهاجرت های افسار کسیخته به یزد شده و صد البته علاوه بر افزایش بی رویه جمعیت از نظر فرهنگی و امنیتی نیز یزد دچار مشکل شده. واقعا بعضی مهاجرین احساس تملکشان نسبت به یزد از خود یزدی ها بیشتر هست. یزد کشش این تعداد مهاجر را ندارد.
    • اسدالا IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      0 0
      جمعیت کل استان یزد یک ملیون نیست چه جوری ۳ملیون افقانی تویزد هست