۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبر داد؛

ارائه تضامین مشکل شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات

ارائه تضامین مشکل شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ارائه تضامین مشکل شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی برای دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان عصر چهارشنبه در قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار کرد: پیرامون اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ میزان ۳.۷ درصد طرح‌های مصوب مربوط به حوزه دانش بنیان به ارزش ۸۵۶ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، بیان کرد: میزان طرح‌های پرداخت شده ۱۵۲ میلیارد ریال برای ۹ طرح دانش بنیان بوده است.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه بند الف تبصره ۱۸ در اداره کل اقتصاد و دارایی فعالیت دارد، بیان کرد: تاکنون در این مورد ۲۰ جلسه کمیته استانی و ۴۱ کمیته کارشناسی با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: هشت وبینار نیز با وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت کشور نیز در این زمینه برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم در حوزه کاری خود مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان را بررسی و رفع کنیم.

ذاکریان با تأکید بر اینکه با ارزش ترین دارایی جوانان فعال در این شرکت‌ها فکر و اندیشه آنان است، بیان کرد: از این جهت وثایق لازم را ندارند که بتوانند برای دریافت تسهیلات به وثیقه بگذارند.

وی بیان کرد: برای حل مشکل شرکت‌ها مکاتبات و رایزنی‌هایی را با مرکز داشته‌ایم که اعلام شد دستورالعمل لازم در این زمینه در حال تدوین است اما به جهت اهمیت موضوع مقرر گردید استان مشکلات شرکت‌های دانش بنیان متقاضی تسهیلات را به صورت موردی مطرح و پیگیری کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر مشکل بزرگ شرکت‌های دانش بنیان همین موضوع ارائه تضامین برای دریافت تسهیلات است.

ذاکریان یادآور شد: در مجموع کل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ خراسان جنوبی ۸۶۶ میلیارد تومان بوده است که خوشبختانه ۱۰۰ درصد آن جذب شده است.

کد خبر 5673798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha