۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹

مدیرکل استاندارد اردبیل خبر داد؛

اجرای طرح پایش کمی پیش بسته‌بندی در اردبیل

اجرای طرح پایش کمی پیش بسته‌بندی در اردبیل

اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در راستای بررسی کم‌فروشی و الزامات برچسب‌گذاری فرآورده‌های تولیدی، طرح پایش کمی پیش بسته‌بندی فرآورده‌ها در استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی ظهر پنجشنبه در بازدید از مراکز تولید و عرضه کالاهای مصرفی در اردبیل اظهار کرد: پدیده کم‌فروشی بر اساس آیات و روایات جز مصادیق خیانت در حق‌الناس شمرده شده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور تصریح کرد: در راستای حفظ حقوق مصرف‌کننده و تصویب اجباری شدن استانداردهای ملی ایران به شماره‌های ۱۶۳۸۱ و ۲۱۷۵۹ با عناوین «کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها» و «الزامات برچسب‌گذاری در پیش بسته‌بندی‌ها»، طرح پایش کمی پیش بسته‌بندی فرآورده‌ها در استان انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در این طرح که به صورت مرحله‌ای در حال انجام است، فرآورده‌های غذایی و بهداشتی از سطح واحدهای تولیدی و مراکز عرضه نمونه‌برداری می‌شوند و از نظر کمیت با توجه به اظهارات مندرج در نشانه‌گذاری اعم از وزن، حجم و… مورد پایش قرار می‌گیرند.

علایی افزود: با توجه به اینکه پایش کمیت کالاهای مورد استفاده عموم به ویژه کالاهای اساسی و رعایت حق‌الناس جز اولویت‌های اصلی سازمان ملی استاندارد ایران است، اجرای این طرح به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با اشاره به نتایج اجرای این طرح خاطرنشان کرد: رعایت دقیق کمیت محصولات بسته‌بندی شده و همچنین حذف رواداری مزبور توسط واحدهای تولیدی خواهد بود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: طیف فرآورده‌های منتخب مشمول اجرای طرح ویژه اوزان و مقیاس‌ها در امر کنترل و نظارت و بازرسی فرآورده‌های پیش بسته‌بندی شده در مواجهه با کم‌فروشی‌ها و الزامات برچسب‌گذاری شامل انواع محصولات غله‌ای بیسکویت، ویفر، کیک، کلوچه، ماکارونی و…، ماست در ظروف مختلف، محصولات چیپس و اسنک، پودرهای شوینده دستی و ماشینی، خمیر دندان، چای کیسه‌ای و بسته‌بندی کیلویی، مرغ و گوشت بسته‌بندی شده، قند و شکر بسته‌بندی شده، شکلات و تافی و آب‌نبات بسته‌بندی شده، بستنی، صابون، انواع کره، انواع سس‌های غذا، رب گوجه‌فرنگی، عسل، غذاهای آماده و نیمه آماده که همگی تولید داخل هستند، است.

کد خبر 5674313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha