معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد:

۲۲۱ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال حجم قراردادهای قطعی فن بازار سلامت

۲۲۱ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال حجم قراردادهای قطعی فن بازار سلامت

چهار قرارداد قطعی به مبلغ ۲۲۱ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال و ۹ قرارداد سرمایه گذاری در نشست های همتایابی تجاری هفتمین فن بازار ملی سلامت منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با اعلام این خبر تاکید کرد: نشستهای همتایابی تجاری از جمله برنامه های جانبی هفتمین فن بازار ملی سلامت بود که با هدف جذب سرمایه برای تجاری‌سازی محصولات فناورانه حوزه سلامت و کوتاه ساختن مسیر ارتباط دانشگاه با صنعت در این رویداد برگزار شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ۲۰ نشست همتایابی تجاری در این دوره از فن بازار ملی سلامت برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست ها فناوران و مجموعه های سرمایه گذار با به اشتراک گذاری تجربیات خود در جذب سرمایه به بحث و تبادل نظر پرداختند و نتیجه آن نیز به امضای چهار قرارداد قطعی به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان و انعقاد ۹ قرارداد سرمایه گذاری منجر شد.

وی همینطور در خصوص موانع جذب سرمایه نیز اشاره کرد و گفت: پایین بودن سطح آمادگی فناوری TRL محصولات، کامل نبودن تیم فناور، آشنا نبودن فناور با فرآیند و انواع جذب سرمایه و همچنین نحوه ارائه محصول به سرمایه گذار و همچنین ریسک پذیری پایین سرمایه گذاران همه می تواند مانع جذب سرمایه توسط واحد فناور شود.

پناهی افزود: باید برای توسعه زنجیره تولید و تسهیل روند ارتباط میان دانشگاه، صنعت و جامعه این موانع را با استفاده از راهکارهای اصولی رفع کرد.

هفتمین فن بازار ملی سلامت به همت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دی ماه سال جاری با ارائه ۸۴۰ محصول فناورانه در قالب ۷۸ غرفه از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

کد خبر 5679834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha