۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵

مدیرکل حوزه هنری لرستان مطرح کرد؛

لرستان میزبان جشنواره ملی خوشنویسی با عنوان «مشق مادر»

لرستان میزبان جشنواره ملی خوشنویسی با عنوان «مشق مادر»

خرم‌آباد- مدیرکل حوزه هنری لرستان گفت: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) نخستین جشنواره بداهه نویسی خوشنویسی ویژه بانوان با عنوان «مشق مادر» در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سامان سپهوند امروز جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حوزه هنری‌انقلاب اسلامی لرستان همزمان با مراکز حوزه هنری استان‌ها به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) نخستین جشنواره بداهه نویسی خوشنویسی ویژه بانوان را با عنوان «مشق مادر» برگزار می‌کند.

لرستان میزبان جشنواره ملی خوشنویسی با عنوان «مشق مادر»

وی، گفت: اولین جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)؛ آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق امروز جمعه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۵ لغایت ۱۹ به میزبانی حوزه هنری لرستان در کانون ادب خرم آباد برگزار خواهد شد.

مدیرکل حوزه هنری لرستان، بیان داشت: حوزه هنری در نظر دارد با همکاری معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره ملی بداهه نویسی بانوان خوشنویس ایران را به میزبانی ۳۱ استان کشور به صورت همزمان در روز میلاد حضرت زهرا (س) برگزار و پس از جمع آوری و داوری آثار در دبیرخانه جشنواره، از آثار برگزیده تقدیر کند.

سپهوند، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در حوزه هنری لرستان؛ بانوان خوشنویس علاقمند به حضور در این جشنواره می‌توانند؛ از ساعت ۱۵ امروز جمعه ۲۳ دی ماه با مراجعه به کانون ادب خرم آباد به بداهه نویسی و مرثیه نویسی القاب حضرت فاطمه (س) و آیات و اشعار با موضوع مقام زن و مادر بپردازند.

وی، بیان داشت: طبق قوانین تعیین شده از سوی دبیرخانه اولین جشنواره بداهه نویسی خوشنویسی ویژه بانوان «مشق مادر» فقط آثاری در بخش داوری جشنواره شرکت داده می‌شوند که در زمان برگزاری رویداد به صورت حضوری تولید شده و برچسب مشخصات هنرمند؛ پشت اثر الصاق شده باشد.

مدیرکل حوزه هنری لرستان، گفت: همچنین آثار تولیدی پس از جمع آوری توسط حوزه هنری استان مهر و موم شده و بلافاصله برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد شد و در این راستا آثار فاقد برچسب و آثاری که هنرمندان شخصاً اقدام به ارسال آنها کنند پذیرفته نخواهد شد.

سپهوند، عنوان کرد: در این جشنواره عبارات و اشعار مورد نظر در روز بداهه نویسی در اختیار هنرمندان حاضر قرار داده خواهد شد و انتخاب رنگ مرکب، رنگ کاغذ و دانگ قلم اختیاری است، همچنین هنرمندان باید ابزار کار خود را نیز به همراه داشته باشند و هنرمندان می‌توانند آثار خود را در ابعاد و تکنیک دلخواه خلق کنند.

وی، گفت: یکی دیگر از قوانین این جشنواره بر این است که آثار دریافتی عودت داده نمی‌شوند و شرکت در این رویداد به منزله پذیرش قوانین جشنواره است.

مدیرکل حوزه هنری لرستان، بیان داشت: داوری و انتخاب برگزیدگان یکم بهمن ماه و آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان ششم بهمن ۱۴۰۱ خواهد بود.

سپهوند، تصریح کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان می‌توانند به سایت www.Artqazvin.ir (حوزه هنری استان قزوین- دبیرخانه جشنواره) مراجعه کنند.

کد خبر 5681119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha