۲۴ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۱۰

هندبال قهرمانی جهان - لهستان

شکست تیم ایران برابر مونته نگرو/ دوشنبه مصاف با غول هندبال دنیا

شکست تیم ایران برابر مونته نگرو/ دوشنبه مصاف با غول هندبال دنیا

تیم ملی هندبال مردان ایران در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان به مصاف تیم مونته نگرو رفت و با اختلاف سه گل نتیجه را به شگفتی ساز قاره اروپا واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی الی ۹ بهمن ماه با حضور ۳۲ تیم به میزبانی مشترک دو کشور لهستان و وسوئد برگزار می شود. تیم ایران در دومین حضور خود در این رقابت ها در گروه نخست با تیم های مونته نگرو، شیلی و اسپانیا هم گروه است.

هندبالیست های ایران پنجشنبه شب ۲۲ دی ماه در اولین دیدار خود در این رویداد موفق شدند با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ برابر شیلی پیروز شده و راه را برای صعود به مرحله دوم و حذفی هموار کردند.

اما ملی پوشان در دومین دیدار خود ساعت ۲۰:۳۰ شنبه شب ۲۴ دی ماه به مصاف تیم مونته نگرویی رفتند که در این چند سال با درخشش بازیکنان خود به عنوان لژیونر تا رده پنجم اروپا ارتقاء یافته و صاحب سبک هندبال شده است. این تیم در چند سال گذشته به عنوان پدیده معرفی شده و یک قدرت نوظهور می باشند. این تیم اولین دیدار خود را برابر اسپانیا با نتیجه ۳۰ بر ۲۵ واگذار کرد.

تیم ملی هندبال مردان ایران در این دیدار که در سالن بزرگ هندبال شهر کراکوف لهستان برگزار شد با نتیجه ۳۱ بر ۳۴ برابر این تیم قدرتمند اروپایی متوقف گردید.

در نیمه اول این دیدار، شاگردان ووسلین وویویچ تلاش کردند تا بازی پایاپایی با تیم مونته نگرو داشته باشند اما تیم قدرتمند رقیب توانست سه اختلاف خود را تا پایان این نیمه حفظ کند. نیمه اول این بازی در حالی با نتیجه ۱۹ بر ۱۶ به سود تیم مونته نگرو تمام شد که علی رحیمی کازرونی در درون دروازه قرار گرفت تا وی نیز فرصتی برای نمایش در این رقابت ها داشته باشد.

تیم ایران در ده دقیقه نخست از نیمه اول، از دروازه به خوبی محافظت کرد و با تساوی دنبال کرد اما در نیمه این وقت اختلاف کم کم به عدد دو و سه رسید و این شرایط تا پایان بازی ادامه یافت. در این نیمه افشین صادقی و پویا نوروزی نژاد عملکرد قابل قبولی داشت و توانستند گل های خوب و سرعتی بیشتری را وارد دروازه مونته نگرو کنند.

هندبالیست های جوان ایران که برخی برای اولین بار تجربه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست می آورند، در این نیمه عملکرد بهتری را به نسبت بازی برابر شیلی به نمایش گذاشتند و می توان گفت برابر این تیم قدرتمند نمایش ایده آلی داشتند.

اما در نیمه دوم گل اول ما توسط سلامان بربط به ثمر رسید و پس از آن گل هجدهم توسط پویا نوروزی نژاد وارد دروازه بان شد. این روند طوری طی شد تا بالاخره در چهار دقیقه ابتدایی نیمه دوم نتیجه به تساوی ۲۰ بر ۲۰ برسد و همین باعث شد تا سرمربی مونته نگرو احساس خطر کرده و وقت استراحت درخواست کند.

تلاش بازیکنان ایران برای گل زنی به دروازه بان مطرح ۳۷ ساله مونته نگرو بسیار سخت بود چرا که نقطه قوت این تیم دروزاه بان خوبشان و استفاده از خط حمله خود در گوش چپ بود تا این تیم پس از چند دقیقه تساوی احساس خطر کرده و روند بازی را برای خود تغییر دهد و اختلاف را دوباره به عدد دو برساند.

ووسلین وویویچ هم به دنبال این مسئله سیاوشی را در دقیقه ۳۹ به عنوان دروازه بان به زمین آورد. اما حضور وی هم نتوانست به روند خوب ایران کمک کند و اختلاف گل باز هم به عدد ۳ رسید و فریادها و گوشزدهای وویویچ هم ثمری نداشت و گل هایی که وارد دروازه حریف نمی شد با افسوس برای بازیکنان ایران همراه بود.

تیم ایران با وجود بازی بسیار خوبی که نسبت به مسابقه برابر شیلی از خود به نمایش گذاشت، در ده دقیقه نهایی به نوعی بازی را مقابل مونته نگرو از دست داد و در نهایت با نتیجه ۳۴ بر ۳۱ و تنها با سه اختلاف گل برابر تیم شگفتی ساز قاره اروپا متوقف گردید.

تیم ملی هندبال مردان ایران در ادامه این رقابت ها و در سومین و آخرین بازی از مرحله مقدماتی دوشنبه شب ۲۶ دی ماه به مصاف تیم اسپانیا خواهد رفت. شاگردان ووسلین هم اکنون با دو امتیاز در رده سوم گروه اول قرار داشته و در صورت حفظ این شرایط در جدول صعود خود را برای اولین بار در تاریخ به مرحله حذفی مسابقات قهرمانی جهان قطعی خواهد کرد.

محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا اورعی، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام‌نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی‌نژاد، محمد کیانی، مهرداد صمصامی، یاسین کبیریان‌جو، رضا یادگاری دهکردی، سیدمهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی و علی کوهزاد، ۲۰ ملی‌پوش منتخب ووسلین ووویچ در تیم ملی در این رویداد می باشند.

کد خبر 5682434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha