۲۸ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۰۵

معاون مهندسی توسعه آب و فاضلاب کشور خبر داد؛

جهاد آبرسانی به ۷۱۳۶ روستای کشور/آبرسانی به ۱۶۵روستای بوکان

جهاد آبرسانی به ۷۱۳۶ روستای کشور/آبرسانی به ۱۶۵روستای بوکان

ارومیه - معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور از جهاد آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۶ روستای کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۹۱ روستا سهم آذربایجان غربی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید آقازاده عصر چهارشنبه در جریان بازدید از بزرگترین طرح جهاد آبرسانی آذربایجان غربی در بوکان اظهار کرد: پروژه جهاد آبرسانی جزو ابرپروژهای شاخص کشور است که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تا به امروز در کشور تعریف شده و در قالب این پروژه تعداد ۷ هزار و ۱۳۶ روستا در سطح کشور از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه جهاد آبرسانی در استان آذربایجان غربی در قالب ۳۹۱ روستا تعریف شده که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد است و شهرستان بوکان با ۱۶۵ روستا بیشترین سهم را طرح جهاد آبرسانی استان را به خود اختصاص داده است.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: در قالب این ابرپروژه مهم و حیاتی روستاهای دارای تنش آبی در سطح آذربایجان غربی از نعمت آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

جهاد آبرسانی به ۷۱۳۶ روستای کشور/آبرسانی به ۱۶۵روستای بوکان

۳۹۱ روستای دارای مشکل تنش آبی در آذربایجان غربی آبرسانی می شود

آقازاده به مسایل و مشکلات پیش روی این طرح در استان خاطرنشان کرد: در بحث واگذاری زمین واستعلامات مشکلاتی پیش آمده بود که باعث کندی پروژه در ماه های اول شد که با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه نشان از تسریع پروژه پس از رفع مشکلات بوده و به میانگین کشوری رسیده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این بازدید با ارائه گزارشی کامل از وضعیت پروژه ۱۶۵ روستایی بوکان گفت: یکی از برنامه های بسیار مهم وزارت نیرو در دولت سیزدهم طرح شکوهمند جهاد آبرسانی در سطح روستاهای کشور است که این پروژه در آذربایجان غربی در ۳۹۱ روستای دارای مشکل تنش آبی با اعتبار بالغ بر ۹۶۶ میلیارد تومان در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.

جهاد آبرسانی به ۷۱۳۶ روستای کشور/آبرسانی به ۱۶۵روستای بوکان

آبرسانی به ۱۶۵ روستای بوکان

لطیف خوش سیرت اضافه کرد: این پروژه در بوکان یکی از بزرگترین پروژه های جهاد آبرسانی در سطح کشور و بزرگترین پروژه آذربایجان غربی است که در قالب ۱۶۵ روستا در حال انجام است.

وی عنوان کرد: این پروژه دارای ۳۰ باب ایستگاه پمپاژ، ۲۸ باب مخزن و ۵۴۰ کیلومتر خط انتقال بوده و قرار است عملیات اجرایی آن در مدت ۳۰ ماه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام شود.

نجفی معاون بهره برداری و توسعه آب آذربایجان غربی نیز ضمن اشاره به این که بوکان یکی از شهرهای دارای تنش آبی در سطح استان است، گفت: با اجرای این پروژه مشکل روستاهای بوکان به طور کامل مرتفع شده و مردم از آب پایدار و سالم برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سالهای گذشته با توجه بارش کم نزولات آسمانی و همچنین پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی، بسیاری از روستاهای ما با تنش آبی مواجه شده اند، بر تعامل و همکاری های بیشتر در جهت سرعت بخشیدن به پروژه و رفع موانع موجود، واگذاری زمین نیاز توسط کارگروه های استانی و شهرستانی تاکید کرد.

شهرستان بوکان دارای جمعیتی بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر است و یکی از شهرستان های دارای تنش آب در سطح کشور است، تعدای از روستاهای شهرستان دارای تنش آبی هستند که با اجرای پروژه مجمتع ۱۶۵ روستایی که در حال حاضر توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجرا است، مشکلات این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

کد خبر 5686336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha