۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد؛

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در هرمزگان وجود دارد

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در هرمزگان وجود دارد

بندرعباس - هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: باتوجه به ماندگاری هوای سرد، کاهش محسوس دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق شمالی این استان تا روزهای پایانی هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: باتوجه به شرایط جوی و ماندگاری هوای سرد که به تناوب با شدت و ضعف تا روز پنجشنبه ششم بهمن‌ماه در استان ادامه دارد، باید تدابیر لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی در برابر باد و کاهش دما انجام شود.

امروز با ادامه فعالیت سامانه پرفشار سرد در استان هرمزگان، وزش بادهای نسبت شدید شمال شرقی با احتمال گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود و تا پایان هفته در تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس تداوم دارد.

در این مدت آب‌های تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس نیز مواج است و بیشینه سرعت باد به ویژه در ساعات صبح تا ظهر به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد.

شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد دریایی خودداری کرده و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت گیرد. این هفته در جزایر غربی استان با افزایش ابرناکی احتمال بارش پراکنده باران و افزایش لحظه‌ای سرعت باد دور از انتظار نیست.

کد خبر 5688066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha