۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸

هرمزگان صدرنشین واکسیناسیون اتباع خارجی در کشور

هرمزگان صدرنشین واکسیناسیون اتباع خارجی در کشور

بندرعباس - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هرمزگان با پیشرفت ۹۰ درصدی در پوشش عملیات ایمنی اتباع خارجی، در بین دانشگاه های مجری کمپین واکسیناسیون در سطح کشور صدرنشین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالجبار ذاکری بیان داشت: کمپین واکسیناسیون سرخک، سرخجه و فلج اطفال اتباع و پناهندگان ویژه گروه سنی زیر ۱۵ سال با هدف ایجاد محافظت در برابر بیماری از ۱۰ دی‌ماه همزمان با سایر کشور اجرا و تا آخر دی‌ماه ادامه داشت که با اجرای این طرح بیش از ۸۰ درصد کودکان اتباع خارجی واکسن دریافت کردند.

وی اظهار کرد: تاکنون تعداد ۳۰ هزار و ۷۹۳ کودک اتباع غیرایرانی واکسن فلج اطفال، ۲۹ هزار و ۲۴۶ کودک اتباع واکسن سرخک و سرخجه و چهار هزار و ۶۷۶ نفر اتباع بالای پنج سال واکسن کووید در استان هرمزگان دریافت کردند.

رئیس مرکز بهداشت هرمزگان گفت: ۹۶۳ تیم عملیاتی متشکل از ۲ هزار و ۴۰۹ نفر در قالب نیروهای عملیاتی، نظارتی و پشتیبانی این کمپین را در سراسر استان اجرا کردند.

ذاکری ادامه داد: در صورتی که اتباع موفق به دریافت واکسن در این بازده زمانی نشدند می توانند با مراجعه به پایگاه ها، مراکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت محل سکونت، واکسن کودک خود را دریافت کنند.

کد خبر 5688800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha