۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۲۴

انگلیس: ارسال جنگنده به اوکراین را بررسی می کنیم

انگلیس: ارسال جنگنده به اوکراین را بررسی می کنیم

دولت انگلیس گزارش های رسانه ای مربوط به ارسال جنگنده به اوکراین را تلویحا تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دفتر نخست وزیری انگلیس گمانه زنی های رسانه ای درباره ارسال جنگنده به اوکراین را رد نکرد.

دفتر نخست وزیری انگلیس امروز چهارشنبه پس از دیدار «ریشی سوناک» نخست وزیر این کشور و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که دولت لندن در کوتاه مدت برنامه ای برای انتقال جت های جنگنده خود به اوکراین در نظر ندارد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس به ادامه برنامه های جنگ افروزانه لندن در قبال اوکراین نیز اشاره می شود و می افزاید که نیروی هوایی این کشور تلاش خواهد کرد تا برنامه آموزشی خلبانان اوکراینی را کوتاه نماید و در اولین فرصت آن را آغاز کند.

دفتر نخست وزیری انگلیس در خصوص خبری که در رسانه ها در خصوص ارسال جنگنده به اوکراین مطرح شد، اعلام کرد که لندن درباره ارسال جنگنده به کی یف هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده است، اما این احتمال را مورد بررسی قرار خواهد داد.

در حالیکه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در لندن به سر می برد و مطابق با روال یک سال گذشته برای درخواست کمک نظامی راهی این سفر شده، برخی رسانه ها اعلام کردند که وزارت دفاع انگلیس موضوع ارسال جنگنده های خود به اوکراین را در دست بررسی دارد.

کد خبر 5704516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • به GB ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      0 0
      انگلیس خود تعداد اندکی هواپیما دارد اما برای تحریک دیگران و بخصوص آمریکا ممکن است یکی دو هواپیما بفرستد تا راه برای اینکار باز شود مانند ارسال تانک. انگلیس فقط نقش محرک دیگران و آتش بیار معرکه را بازی میکند اما خود قدرتی ندارد.