چین: آمریکا باید فورا تحریم‌های سوریه را لغو کند، نه تعلیق

چین: آمریکا باید فورا تحریم‌های سوریه را لغو کند، نه تعلیق

با گذشت یک هفته از زلزله در ترکیه و سوریه و رفتار دوگانه آمریکا و کشورهای غربی در رابطه با مردم زلزله‌زده این دو کشور، دولت چین تأکید کرد واشنگتن باید فورا تحریم‌ها علیه سوریه را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که با وقوع زمین‌لزله در مناطق شمالی سوریه، دولت آمریکا باید فوراً تحریم‌ها علیه دولت و ملت سوریه لغو کند.

وی دراین‌باره در نشست خبری امروز خود گفت: دولت آمریکا به جای تعلیق موقتی تحریم‌ها، باید فوراً تحریم‌های یک‌جانبه علیه سوریه را لغو کند.

تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا علیه دولت و مردم سوریه، روند امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده را با مشکل جدی روبرو کرده است.

سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان دیروز یکشنبه و یک هفته پس از زلزله مرگبار در سوریه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: ما خواهان تعهد واقعی برای حمایت از مردم سوریه هستیم.

با توجه به رویکرد دوگانه و ضد بشری کشورهای غربی در قبال بحران کنونی سوریه، این مقام سازمان ملل تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم محاسبات سیاسی بر حمایت (از زلزله زدگان سوریه) غلبه کند. سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل یادآور شد که مردم سوریه در حال حاضر به لباس، چادر و لوازم گرمایشی نیاز دارند.

این مقام سازمان وضعیت میدانی در سوریه پس از زلزله را از نظر سیاسی، امنیتی و سازمانی پیچیده توصیف کرد و متذکر شد که گذرگاه باب الهوی به تنهایی برای رفع نیازهای سوری ها کافی نیست.

علی‌رغم اینکه حسن الغباش وزیر بهداشت دولت سوریه روز یکشنبه شمار قربانیان زلزله در مناطق تحت کنترل دولت ۱۴۱۴ جان‌باخته و ۲۳۴۹ مصدوم اعلام کرد، مدیر سازمان جهانی بهداشت گفته حدود ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر زلزله در سوریه جان خود را از دست دادند. وی افزود: شرایط در سوریه بسیار سخت است و ما نگران شیوع بیماری‌های مسری مثل وبا و سرخک هستیم، امکان ارسال کمک به این کشور محدود است و این امر بر سلامتی و بهداشت زلزله زدگان تأثیر می‌گذارد.

کد خبر 5708437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha