۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۵۰

به همت سربازان گمنام امام زمان(عج):

شبکه اخلالگران اقتصادی صنعت خودروسازی شناسایی شد

شبکه اخلالگران اقتصادی صنعت خودروسازی شناسایی شد

سمنان- در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شبکه اخلال گران اقتصادی صنعت خودرو سازی کشف و منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان، تعدادی از مفسدان و اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور که طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ با سو استفاده از فضای تحریم و فشارهای بین‌المللی، به صورت شبکه‌ای اقدام به کسب منافع نامشروع می‌کردند، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

این شبکه با سوءاستفاده از شرکت‌های پوششی در خارج از کشور، ضمن ایجاد وضعیت ذی‌نفع واحد در معاملات خارجی و ارائه اسناد مجعول گمرکی، اقدام به قاچاق سازمان‌یافته قطعات خودرو به ارزش بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کرده است.

این شبکه با هدف کسب سود بیشتر، اقدام به بیش‌اظهاری اقلام وارداتی خود در گمرک و گران‌فروشی این قطعات به خودروسازان داخلی جمعاً به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان نموده است. از دیگر تخلفات این شبکه، دریافت ۵۷ هزار تن ورق فولادی با کیفیت، به نرخ دولتی و فروش آن در بازار آزاد است.

گفتنی است این اقدام منجر به استفاده از ورق‌های با کیفیت پایین در تولیدات این شرکت خودروساز شده که در کاهش کیفیت خودروهای تولیدی این شرکت نمود یافته است. رسیدگی به تخلفات این مفسدان اقتصادی و مرتبطان آن‌ها در شرکت‌های خودروسازی توسط قوه قضائیه در جریان است.

کد خبر 5708857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دهقان RO ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      خسته نباشید ای کاش مفسدان سایپا و ایران خودرو هم شناسایی می‌گردیدند
    • بهنام قسمی IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 1
      در جنگ اقتصادی قاطعیت حرف اول را می زند ستون پنجم دشمن راشناسایی کنید. درود بر سربازان گمنام امام زمان عج. سلام فرمانده
    • پناهی GB ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      0 0
      چند نفر ماشین‌های بسیار بی کیفیت که تکنولوژی پنجاه سال قبله را بعنوان خودرو به ما غالب می‌کنند که گروهی مافیایی و قدرتمند هستند؛؛اخلالگران برای مردم شناخته شده هستند
    • اس IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      2 0
      بله کشورهرجای هراداره یاسازمان ازاین افرادفرصت طلب هستن که ملت ایران را بیچاره ودرتنگناقرارداده انداگرقوه قضائیه شرف داره ایناروفقط و فقط اعدام کند