۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۸

وحیدی در حاشیه هیئت وزیران:

برای ایرانیان خارج کشور کارت ملی صادر می‌کنیم

برای ایرانیان خارج کشور کارت ملی صادر می‌کنیم

وزیر کشور گفت: حجم کارهای صورت گرفته در خوی بسیار گسترده بوده و منابع مالی بسیار خوبی در دولت برای کارهای بازسازی در خوی تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور امروز (چهارشنبه) در حاشیه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با بارش برف در کوهرنگ اظهار داشت: برف زیادی در کوهرنگ باریده است و همه هم خوشحال هستند؛ اما مرتب جاده‌ها بسته و بازگشایی می‌شوند. حجم برف زیاد است.

وی عنوان کرد: در روستاهای کوهرنگ همیشه این طور بوده است که با بارش کم هم راه‌ها بسته می‌شدند اما به حمدالله روستاها خودکفا هستند و مشکل بحرانی در آنجا نداریم.

وزیر کشور در رابطه با آخرین وضعیت خوی گفت: به حمدالله با تلاش‌های صورت گرفته کار در خوی خوب پیش رفته است؛ البته طبیعی است که هیچ وقت زندگی زیر چادر مانند زندگی در کاشانه گرم نیست اما حجم کارهای صورت گرفته در آنجا بسیار گسترده بوده و منابع مالی بسیار خوبی در دولت برای کارهای بازسازی در خوی تصویب شده است.

وحیدی در رابطه با عفو محکومان و متهمان ناآرامی‌های اخیر گفت: نگاه نظام همواره این بوده است که باید حداکثر تعامل و رأفت با مردم داشته باشیم. اینکه هرکسی دچار مشکل شده باشد بتواند مورد بخشش قرار گیرد حتماً مد نظر خواهد بود.

وی اضافه کرد: کمیته‌های انضباطی دانشجویی برای خود سازوکار دارند، ولی نگاه دولت این است که کسانی که اشتباهی کرده و به این اشتباه خود مُقِر هستند، مورد بخشش قرار گیرند.

وزیر کشور همچنین در رابطه با بسته حمایتی از ایرانیان خارج از کشور که رئیس جمهور به آن اشاره کرده است، تصریح کرد: برای ایرانیان خارج کشور که تقاضا داشته باشند، کارت ملی صادر می‌کنیم. این سازوکار راه افتاده است که آنها بدون نیاز به حضور در کشور، در خارج کشور کارت ملی خود را دریافت کنند.

وحیدی در رابطه با امکان بازگشت سلبریتی‌های ساکن خارج کشور که در ناآرامی‌ها نقش داشته‌اند، گفت: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده و الان هم باز است و الان فرصت خوبی است.

وی در پایان تاکید کرد: ما فرض را بر این می‌گذاریم که عده‌ای دچار هیجان شده و اقداماتی انجام داده‌اند که الان نادم هستند. این آمادگی برای پذیرش کسانی که ابراز ندامت کنند، وجود دارد.

کد خبر 5710245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha