بشار اسد در دیدار با هیئت لبنانی:

روابط میان دمشق و بیروت برادرانه است/ قدردان کمک های لبنان هستیم

روابط میان دمشق و بیروت برادرانه است/ قدردان کمک های لبنان هستیم

رئیس جمهوری سوریه در دیدار با اعضای هئیت کمیته برادری و دوستی پارلمان لبنان، از کمک های رسمی و مردمی این کشور به مردم زلزله زده سوریه قدردانی کرد و گفت روابط میان طرفین برادرانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با اعضای هیئت کمیته برادری و دوستی پارلمان لبنان امروز دمشق شدند، تأکید کرد که سوریه قدردان کمک‌های انسانی لبنان به زلزله زدگان سوری است.

وی رابطه بین سوریه و لبنان را در وهله اول برادرانه توصیف کرد و گفت: باید سیاست‌های رسمی در راستای کمک به منافع مشترک دو ملت باشد و برای مقابله با مشکلاتی که با آن روبرو هستند، از آن استفاده شود.

از سوی دیگر اعضای هیئت لبنانی نیز تاکید کردند که برای اعلام همبستگی و اعلام حمایت از ملت سوریه و تاکید بر ضرورت ارتقای روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها در راستای خدمت به ملت‌های دو کشور به دمشق آمده اند.

روزنامه الدیار چاپ بیروت پیش از این گزارش داده بود که هیئتی از کمیته برادری و دوستی پارلمانی لبنان و سوریه به ریاست «علی حسن خلیل» رئیس این کمیته و نماینده پارلمان لبنان، امروز یکشنبه برای اعلام همبستگی به دمشق می‌رود و در جریان آن با رئیس پارلمان و تعدادی از اعضای آن و رهبران سوریه دیدار خواهد کرد.

گفتنی است، با اعلام زلزله ۷.۸ دهم ریشتری بامداد دوشنبه گذشته در شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه، دوستان مردم سوریه از جمله ایران، روسیه و عراق باز هم به میدان آمدند و ارسال کمک‌های انسانی خود به این کشور را آغاز کردند، اما از غربی‌های مدعی حقوق بشر حتی صدایی هم بلند نشده است.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه پیش، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده اند و در این راستا کمک هایی نیز به ۲ کشور شده است.

کد خبر 5713105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha