۱ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۱

هنرمندان اردبیلی در جشنواره «ایران میراث جهانی» یزد درخشیدند

هنرمندان اردبیلی در جشنواره «ایران میراث جهانی» یزد درخشیدند

اردبیل - نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌ فرهنگی در یزد با تجلیل از هنرمندان برجسته کشوری به کار خود پایان داد و هنرمندان اردبیلی در این جشنواره خوش درخشیدند.

قاسم مزین، مسئول آفرینش‌های هنری حوزه هنری اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آئین اختتامیه اولین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی «ایران میراث جهانی» با حضور مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی و استاندار یزد در محل باغ جهانی دولت‌آباد یزد برگزار شد که در بخش تجلیل، از هنرمندان اردبیلی «سولماز ملکی» و «فرشید سلامت» تقدیر به عمل آمد.

مزین با اشاره به اینکه این مراسم با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی برگزار شد، خاطرنشان کرد: فرشید سلامت در روزهای گذشته نیز در جشنواره تئاتر فجر برای اردبیل افتخارآفرینی کرده بود.

وی حضور هنرمندان اردبیلی در عرصه‌های ملی و بین المللی را ستود و تصریح کرد: این هنرمندان شناسنامه و هویت فرهنگی استان اردبیل هستند که در هر هنری حضور داشته اند نام اردبیل را در پهنه گیتی بلندآوازه کرده اند.

مسئول آفرینش‌های هنری حوزه هنری اردبیل تصریح کرد: ۲ هزار و ۹۲۵ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی ارسال شده بود که در ۱۶ بخش داوری انجام شد.

مزین ادامه داد: محورهای جشنواره در هشت گروه اصلی و سه ابر گروه رادیو، فضای مجازی و سینما و تلویزیون به‌عنوان سه گروه اصلی معرفی شد.

وی افزود: در پایان مراسم از برگزیدگان تجلیل شد و «فرشید سلامت» برای نمایش (راهبندان) دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و «سولماز ملکی» برای نمایش (آخماز) دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال را کسب کردند.

مسئول آفرینش‌های هنری حوزه هنری اردبیل تصریح کرد: تهیه‌کننده اثر راهبندان فرشید سلامت، سولماز ملکی نویسنده و کارگردان و صدابرداری این اثر نیز کاری از قاسم لطفی است.

مزین اظهار کرد: همچنین عوامل نمایش آخماز در بخش تهیه‌کنندگی و نویسندگی سولماز ملکی، در بخش کارگردانی شاهد مجتهدزاده و در بخش صدابرداری نیز قاسم لطفی است.

کد خبر 5713196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha