۳ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۲۷

در گفت‌وگو با مهر؛

۱۲۵ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شد

۱۲۵ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شد

سمنان- استاندار سمنان گفت: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۱۱ هزار نفر بود که تاکنون شاهد تحقق ۱۲۵ درصد یعنی ۱۴ هزار شغل توسط دستگاه‌های اجرایی هستیم.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه میزان تعهد دستگاه‌های اجرایی برای اشتغال در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱ هزار نفر بوده که تاکنون ۱۴ هزار نفر در سراسر استان سمنان اشتغال ایجاد کردیم، بیان داشت: در واقع میزان تحقق تعهد اشتغال زایی دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری ۱۲۶ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث عمل به تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی، سمنان توانسته رتبه دوم کشور را به دست بیاورد، افزود: این نشان می‌دهد که وضعیت ما در تولید اشتغال به خصوص در زمینه دستگاه‌های اجرایی شامل طرح‌ها، حمایت‌ها، تسهیلات و … بسیار خوب بوده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در کنار اشتغال دوتی موضوع مشاغل روستایی و خانگی و … نیز مد نظر قرار دارد، بیان کرد: در بخش مشاغل خانگی اولویت ما توسعه و حمایت از اشتغال روستایی است و این موضوع را بارها در جلسات مختلف با مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرده‌ایم چرا که بتوانیم از مهاجرت روستاییان به شهرها و مشغول شدن در واحدهای تولیدی و صنعتی و بحث شکل گیری حاشیه نشینی جلوگیری کنیم.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه زیرساختی دغدغه خاصی در روستاهای استان سمنان وجود ندارد چرا که آب، جاده و مسائل بهداشتی و … در وضعیت خوبی به سر می‌برند اما از تولید ثروت در روستاها غفلت کرده‌ایم، بیان داشت: برای رفع این مشکل تاکید شده که تسهیلات مشاغل خانگی که با درصد پایین عرضه می‌شود، با اولویت روستاها به مردم اعطا شود تا بتوانیم برای جوانان روستاهای استان شغل ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات شورای اشتغال استان سمنان حضور بانک‌های عامل در مراکز بخش‌ها است، گفت: برخی بخش‌های ما متأسفانه فاقد نمایندگی بانک هستند و به دلیل اینکه مردم روستاها مسیرهای طولانی را به مراکز شهرستان‌ها طی نکنند، بنا براین شد که نمایندگان بانک‌ها در بخش‌ها مستقر شوند.

استاندار سمنان با بیان اینکه برخی بانک‌ها همچنین اعلام کردند که می‌توانند در بخش‌های استان استقرار داشته باشند تا بتوانند پروندهای پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی و خانگی را با دردسر کمتری برای مردم، تکمیل کنند، بیان کرد: این اتفاق می‌تواند شرایط بسیار بهتری را برای روستاییان رقم بزند.

کد خبر 5713726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha