۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۴۷

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

«خاندان آل بویه» در زمان خود اسلام واقعی را زنده کردند

«خاندان آل بویه» در زمان خود اسلام واقعی را زنده کردند

رشت- نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه «خاندان آل بویه» در زمان حکومت خود اسلام واقعی را زنده کردند، گفت: در زمان حکومت این خاندان مسیر جدیدی در نحوه حکمرانی بنا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول فرخی عصر چهارشنبه در همایش ملی آل بویه اظهار کرد: خاندان آل بویه در زمان حکومتشان اسلام واقعی را زنده کردند.

وی با اشاره به پیشگویی‌هایی که امام علی (ع) در خصوص حکومت این خاندان کرده بودند اشاره کرد و افزود: این پیشگویی نشان می‌دهد که پیوند فکری خوبی با خاندان آل بویه وجود داشته است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه این خاندان از نظر اخلاق بیشترین اطاعت پذیری را با یکدیگر در نحوه حکمرانی داشته‌اند، افزود: مردم داری از دیگر خصلت‌های این خاندان به شمار می‌رفت.

فرخی با تاکید بر اینکه حکومت شیعی را آل بویه در زمان خود به اوج رساندند، اضافه کرد: این خاندان در دوران خود با اقلیت‌های مذهبی نیز ارتباط بسیار خوبی داشته تا جایی که یکی از وزرای حکومتشان مسیحی بوده است.

وی تصریح کرد: برپایی نماز عید غدیر، دسته جات عزاداری، سیاهپوش کردن در زمان عزاداری‌ها، جشن‌های ملی و مذهبی و… برای اولین بار در زمان حکومت آل بویه انجام گرفت و مسیر جدیدی در این دوران بنا شد.

فرخی با بیان اینکه پرورش دانشمندان و شکوفایی علم در این دوران بوده است، اضافه کرد: ایجاد بزرگترین کتابخانه و تأسیس بیمارستان در شیراز و بغداد نیز در دوران حکومت این خاندان صورت گرفته است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل درمجلس تاکید کرد: مجوز دریافت فرهنگ تاریخی میراث فرهنگی با محوریت دیلمان گرفته شده است که مردم شناسی ملاک قرار گرفته شده است.

کد خبر 5715870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دیلمان IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      1 0
      اقای فرخی به فکر آب دیلمان باش که در زمستان آب جیر بندی وای به حال بهار و تابستان. آل بویه به درد خودت وامسال خودت می خوره به فکر مشکل مردم باش. یادت باشه قبل انتخابات چه قولهای به مردم دادی