۹ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۵۱

با حضور رئیس جمهور؛

برگزیدگان ۳ جشنواره خوارزمی تقدیر شدند

برگزیدگان ۳ جشنواره خوارزمی تقدیر شدند

برگزیدگان ۳ جشنواره جوان خوارزمی، جشنواره بین المللی خوارزمی و جشنواره فناوری و نوآوری خوارزمی با حضور رئیس جمهور تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره بین‌المللی خوارزمی رویدادی برای شناسایی و معرفی طرح‌های برتر ملی و قدردانی از دانشمندان، پژوهشگران و نوآورانی است که با دانش و نوآفرینی‌های ذهنی و عملی خود دنیای پرتلاطم امروز را به سوی روشن‌تر و امن‌تر می‌برند.

این جشنواره که بنیان آن در سال ۱۳۶۶ بنا نهاده شد یکی از با سابقه‌ترین جشنواره های علمی کشور محسوب می‌شود که اولین دوره آن در سال ۱۳۶۶ با شرکت طرح‌های ملی برگزار شد و در پنجمین دوره در سال ۱۳۷۰ با شرکت طرح‌های ملی و بین المللی و در سیزدهمین دوره در سال ۱۳۷۸ با شرکت طرح‌های ملی، بین المللی و ایرانیان مقیم خارج برگزار شده است.

تقدیر از برگزیدگان سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی

فراخوان این جشنواره در فروردین ماه ۱۴۰۱ به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی منتشر شد. پذیرش این طرح‌ها در مهرماه خاتمه یافت و این جشنواره در ۱۸ گروه تخصصی فراخوان منتشر کرده است.

برگزیدگان این دوره از جشنواره در بخش (طرح‌های توسعه‌ای) و (پژوهش‌های بنیادی) هستند.

در بخش طرح‌های توسعه‌ای یک برگزیده در گروه تخصصی مهندسی برق و یک برگزیده در گروه کامپیوتر و هوافضا مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش پژوهش‌های بنیادی یک ایرانی مقیم سوئد در گروه تخصصی زیست فناوری، یک برگزیده ایرانی مقیم چین در گروه تخصصی نانو و برگزیده ایرانی مقیم چین در گروه تخصصی مواد، متالورژی و انرژی‌های نو معرفی شد.

طرح‌های برگزیده سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی به شرح زیر است:

محمدرضا ظهیری بیدهندی رتبه سوم طرح‌های توسعه‌ای با عنوان طرح «واحد سیار مراقبت هوایی» در گروه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر

سیدمهرداد کاتب رتبه سوم طرح‌های توسعه‌ای با عنوان طرح «بهینه سازی طراحی و ساخت شیشه‌های کابین هواپیماهای پهن پیکر» در گروه تخصصی هوافضا

محمد بهرام ایرانی مقیم سوئد برگزیده بخش پژوهش‌های بنیادی در گروه تخصصی زیست فناوری با عنوان طرح «میکروبیوم خاک‌های سطحی در نمونه‌های جهانی خاک»

هوآ ژانگ از کشور جمهوری خلق چین برگزیده در بخش پژوهش‌های بنیادی و در گروه تخصصی فناوری نانو با عنوان طرح «طراحی و ساخت فازهای متفاوت و مطالعه خواص وابسته به فاز ترکیب‌های نانوساختار»

ژیانگ ونلو از کشور جمهوری خلق چین برگزیده بخش پژوهش‌های بنیادی و در گروه تخصصی مواد، متالورژی و انرژی‌های نو با عنوان طرح «طراحی و سنتز مواد متخلخل نانو برای ذخیره انرژی الکتروشیمی»

تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی

فراخوان این دوره از جشنواره در فروردین ماه منتشر شد. طرح‌های ارسالی به این جشنواره در ۱۶ گروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

در این دوره از جشنواره در دو بخش طرح‌های کاربردی و پژوهش‌های بنیادی ۴ برگزیده انتخاب شدند.

در گروه تخصصی مهندسی مکانیک ۲ برگزیده و در گروه تخصصی مواد، متالورژی و انرژی‌های نو در زیرمجموعه بخش طرح‌های کاربردی یک برگزیده انتخاب شده است.

برگزیدگان طرح‌های بیست و چهارمین جشنواره خوارزمی به شرح زیر است:

حسن نصیری خونساری رتبه دوم طرح‌های کاربردی در گروه تخصصی مهندسی مکانیک با عنوان طرح «دستگاه آزمون تقید و پایداری پروتز زانو»

نازیلا طربی رتبه سوم طرح‌های کاربردی در گروه تخصصی مهندسی مکانیک با عنوان طرح «سامانه اندازه گیری غلظت رسوب و بار عبوری در شناورهای لایروب»

روح الله خسروشاهی رتبه سوم طرح‌های کاربردی در گروه تخصصی مواد، متالورژی و انرژی‌های نو با عنوان طرح «ساخت جوهر نانوذرات کالکوپیریت مورد استفاده در سلول‌های خورشیدی»

خیبر دشتیان رتبه سوم پژوهش‌های بنیادی در گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی با عنوان طرح «حس گره‌ای فتوالکتروشیمیایی برای پایش برخی گونه‌های زیستی»

تقدیر از برگزیدگان جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی

همچنین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اقدام به برگزاری اولین جشنواره نوآوری و فناوری کرده است.این جشنواره همسو با جشنواره بین المللی خوارزمی و جوان خوارزمی بوده است و ۴ طرح توسط هیأت داوران برگزیده شدند.

دو طرح برگزیده در گروه تخصصی مهندسی مکانیک، یک طرح در گروه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر و یک طرح در گروه تخصصی فناوری نانو است.

طرح‌های برگزیده اولین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی به شرح زیر است:

شقایق وحدت رتبه اول نوآوری و فناوری با عنوان طرح «شبیه سازی و اجرای شبکه‌های عصبی مصنوعی پرسرعت و کم مصرف» در گروه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر

صابر علیزاده رتبه دوم نوآوری و فناوری با عنوان طرح «طراحی و ساخت کاتالیزورهای نانو حفره برای الکتروسنتر پیش ماده‌های شیمیایی» در گروه تخصصی فناوری نانو

مجتبی طهانی رتبه سوم نوآوری و فناوری با عنوان طرح «سامانه فشارشکن با قابلیت تولید برق» در گروه تخصصی مهندسی مکانیک

عبدالعلی حیدرزاده رتبه سوم نوآوری و فناوری با عنوان طرح «راه اندازی خط تعمیر و آزمون موتور توربوسن CFM56 در سلول آزمایش» در گروه تخصصی مهندسی مکانیک

به گزارش مهر، از برگزیدگان این سه جشنواره امروز با حضور رئیس جمهور تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5721116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha