۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۳:۰۷

استاندار لرستان:

گام‌های آخر ساماندهی حریم «فلک الافلاک»/ ۱۷۲ میلیارد مصوب شده است

گام‌های آخر ساماندهی حریم «فلک الافلاک»/ ۱۷۲ میلیارد مصوب شده است

خرم‌آباد- استاندار لرستان با اشاره به گام‌های آخر ساماندهی حریم «فلک الافلاک»، گفت: برای ساماندهی مابقی حریم این قلعه تاریخی، ۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه قلعه «فلک الافلاک» میراث تاریخی و تمدنی لرستان و کشور به حساب می‌آید، اظهار داشت: برای ثبت جهانی این قلعه تاریخی، باید ساماندهی حریم و عرصه آن سرعت بگیرد.

وی با بیان اینکه این امر جز انتظارات و مطالبات مردم استان است، عنوان کرد: در حال حاضر در گام‌های آخر ساماندهی حریم این قلعه تاریخی هستیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امروز ۹ باب مغازه آماده تخریب و آزاد سازی است، افزود: اینها مربوط به بخش خصوصی هستند، دو باب از آنها قبل از دولت سیزدهم خریداری شده بود و هفت باب دیگر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان خریداری شدند.

زیویار، گفت: از این فضا در قالب پارکینگ و… در ایام نوروز استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مغازه‌های باقی مانده و ضلع جنوبی قلعه که متعلق به سپاه است، با توجه به توافقات به عمل آمده طی سال آینده و با اعتباراتی که دولت در نظر گرفته، ساماندهی خواهد شد، افزود: دولت در این رابطه نیز نزدیک به ۱۷۲ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: این اعتبار مصوب شده، ما پیگیر تخصیص این اعتبار هستیم، به محض اینکه تخصیص داده شد سپاه نیز در سال ۱۴۰۲، مقدمات تحویل این بخش از حریم قلعه را فراهم خواهد آورد.

زیویار، گفت: این امر منوط به پرداخت این اعتبار است، اسناد آن ابلاغ شده و پیگیر هستیم که اعتبار نیز تخصیص پیدا کند.

کد خبر 5722955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha