۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

شرکت بیش از ۱۸ هزار گیلانی در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد

شرکت بیش از ۱۸ هزار گیلانی در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد

رشت- مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون های سراسری گفت: بیش از ۱۸ هزار داوطلب کنکور دکتری و کارشناسی ارشد در گیلان امروز و فردا با هم رقابت می کنند.

ارسلان دمیرچی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری اولین روز از کنکور سراسری مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری همزمان با سراسر کشور اظهار کرد: بیش از ۱۸ هزار داوطلب کنکور امروز و فردا با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این داوطلبان در ۴۰۱ کد رشته برای ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در یازدهم باهم رقابت می‌کنند، افزود: این آزمون‌ها از عصر امروز تا عصر فردا در ۳ نوبت در گیلان برگزار می‌شود.

دمیرچی اضافه کرد: هزمان با سراسر کشور آزمون ورود به مقطع دکترا صبح امروز با شرکت ۴ هزار و ۹۳۰ شهروند گیلانی در ۲۴۷ کد رشته در شهرهای رشت، لاهیجان و تالش در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه از این تعداد شرکت کننده برای ورود به مقطع دکترا، ۲ هزار و ۳۵۰ نفر از داوطلبان را بانوان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: ۴۷ درصد داوطلبان امسال را بانوان و ۵۳ درصد باقیمانده را آقایان تشکیل می‌دهند.

مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌های سراسری از رقابت ۱۳ هزار و ۳۶۵ زن و مرد گیلانی در آزمون ورود به ۱۵۴ کد رشته در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: عصر امروز ۹۶۵ داوطلب گیلانی در ۶۲ کد رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: ۶ هزار و ۸۱۴ نفر در ۳۵ کد رشته صبح فردا و ۵ هزار و ۵۸۶ داوطلب در ۳۷ کد رشته از عصر فردا برای ورود به رشته‌های مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی در گیلان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کد خبر 5723214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha