۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳

امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگی بین ایران و هند

امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگی بین ایران و هند

مسئولان حوزه نشر و نمایشگاه‌های بین المللی کتاب دو کشور ایران و هند تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم امضای این تفاهم نامه که علاوه بر رئیس اتحادیه ملی کتاب هند، دبیرکل این اتحادیه، مدیر عامل خانه کتاب وادبیات ایران و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند نیز حضور داشتند طرفین توافقات خود را درقالب تفاهم نامه امضا کردند.
علی رمضانی مدیر عامل خانه کتاب وادبیات کشورمان در مصاحبه‌ای اختصاصی با بیان اینکه تفاهم نامه تبادل غرفه و تعامل بیشتر نمایشگاه‌های بین المللی کتاب تهران و دهلی امروز امضا شد گفت: در ذیل این تفاهم نامه مجموعه ناشران دو کشور در نمایشگاه‌های دو کشور حضور پیدا و آثارشان را عرضه خواهند کرد که در نتیجه تعاملات فرهنگی دو کشور از این مسیر تسهیل خواهد شد.
وی افزود: طبق یک از بندهای این تفاهم نامه هر دو طرف پذیرفتند که سالانه در خصوص ترجمه آثار به زبان مقابل در یک قرار مشخص، فرایند آن‌را پیگیری کنند تا بتوانند هم آثار فارسی در هند به زبان‌های رایج این کشور منتشر شود و همچنین کتاب‌هایی که به زبان‌های رایج هند در ایران هم به فارسی ترجمه و منتشر شوند.
رمضانی اضافه کرد: از این پس غرفه‌های مورد نیاز دو طرف در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب تهران و دهلی نو به صورت رایگان تبادل و سطح میهمانانی معین از طرفین به صورت ویژه خواهد شد.
آقای " یوراج ملک" دبیر اتحادیه ملی کتاب هندنیز با بیان اینکه طبق این تفاهم نامه ما در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب یکدیکر شرکت می‌کنیم تاکید کرد: از این طریق ما مشتاقانه می‌خواهیم مردم با مردم و فرهنگ با فرهنگ از طریق کتاب ارتباط برق را کنند.

وی تصریح کرد: این آغاز خوبی است و هر دو کشور بدنبال مشارکت بیشتر باهم هستند.

 

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو با شعار «۷۵ امین جشن استقلال» از شنبه (ششم اسفند ماه ۱۴۰۱) آغاز به کار کرده و تا یک‌شنبه (۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱) از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در فضای نمایشگاهی پراگتی میدان در شهر دهلی نو میزبان علاقه‌مندان است.
کد خبر 5723299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha