۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۴

رئیس کل دادگستری گلستان:

اجرای طرح وکیل خانوادگی تعداد پرونده ها را کاهش می دهد

اجرای طرح وکیل خانوادگی تعداد پرونده ها را کاهش می دهد

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اگر موضوع وکیل خانوادگی محقق شود در بحث پیشگیری از جرائم و کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی گام بزرگی برداشته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی بعدازظهر پنج شنبه در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهارکرد: تکیه بر شرافت و تحقق عدالت هدف واحد قاضی و وکیل است و هر دو به دنبال احقاق حق هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: استقلال کانون وکلا منافاتی با امر نظارت ندارد، همانگونه که در دستگاه قضایی، قضات علیرغم داشتن استقلال از چرخه نظارت خارج نیستند.

وی گفت: قوه قضاییه هم نسبت به قانون تسهیل ایراد و نقد دارد ولی کانون های وکلا باید به جای طرح موضوع در رسانه ها، با مسئولان قوه قضاییه و نمایندگان مجلس هم اندیشی کرده و به دنبال رفع چالش های موجود باشند.

آسیابی افزود: امروز نیازمند هستیم جامعه وکلا علاوه بر دفاع موردی از موکلین، نسبت به دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی هم ورود و تمرکز کند.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کشور غالباً وکالت مربوط به مواردی است که تنازع و دعوا اتفاق افتاده است در حالی که باید دامنه وکالت را به مرحله قبل از دعوا و تنازع و در مرحله قراردادها توسعه بدهیم.

آسیابی افزود: اگر موضوع وکیل خانوادگی محقق شود در بحث پیشگیری از جرایم و کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی گام بزرگی برداشته می شود.

کد خبر 5723331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha