۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۲۴

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

پرورش ۱۰ میلیون اصله نهال در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است

پرورش ۱۰ میلیون اصله نهال در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه احیاء اکوسیستم کاشت درخت در دستور کار است، گفت: پرورش ۱۰ میلیون اصله نهال در استان برنامه‌ریزی شده است.

جعفر مرادی حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه چهار نهالستان استان سمنان کار تهیه و توزیع انواع نهال غیر مثمر را بر عهده دارند، ابراز داشت: برای تحقق کاشت سالانه یک میلیارد اصله نهال در کشور پرورش ۱۰ میلیون اصله نهال در این نهالستان‌ها برنامه ریزی شده است.

وی ضمن بیان اینکه در تهیه و توزیع نهال‌ها مقوله اقلیم و شرایط آب و هوایی برای گونه مورد نظر نیز منظور شده است، افزود: نهال‌های تولیدی در نهالستان‌های استان شامل مواردی نظیر کاج، سرو شیراز، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای، زبان‌گنجشک، ابریشم مصری، اقاقیا، زیتون تلخ و سنجد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه می‌بایست سالانه دو و نیم میلیون اصله نهال در استان تولید شود، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح‌ها احیا اکوسیستم طبیعی از طریق مشارکت مردم در سرسبزی و آبادانی استان سمنان است.

مرادی حقیقی بابیان اینکه تغییر اقلیم، افزایش گازهای گلخانه‌ای و تخریب جنگل‌ها، وجود آفت و پیری زودرس جنگل‌ها موجب از بین رفتن اکوسیستم‌های طبیعی شده است، تصریح کرد: در واقع این پویش کاشت یک میلیارد نهال سالانه در کشور می‌کوشد تا از روند بیابانی شدن جنگل‌ها پیشگیری و به احیا اکوسیستم کمک کند.

وی ضمن بیان اینکه بذر و قلمه گونه‌های غیر مثمر به روش قلمه و بذر در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت، افزود: شهروندان استان سمنان از ۱۵ اسفند ماه سال جاری می‌توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی در این پویش سراسری مشارکت فعال داشته باشند.

کد خبر 5723640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha