۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵

توصیف انگلیس از شرایط شهر خالی از سکنه؛

۲ پُل اصلی باخموت در ۳۶ ساعت اخیر تخریب شد

۲ پُل اصلی باخموت در ۳۶ ساعت اخیر تخریب شد

سرویس اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس می‌گوید که نیروهای اوکراینیِ مدافع باخموت، زیر آتش سنگین نیروهای روسیه بوده و درگیری شدیدی در این منطقه در جریان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سرویس اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس با اشاره به وقوع درگیری شدید در شهر راهبردی باخموت در منطقه دونباس، اعلام کرد که گرچه اوکراین در این منطقه با واحدهای خبره خود را تقویت کرده اما نیروهای روسیه و ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو، در بخش‌های شمالی باخموت پیشروی کرده‌اند.

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین دیروز (شنبه) در پستی در فضای مجازی مدعی شد که نیروهای روسیه در تلاش برا محاصره باخموت هستند اما تاکنون موفق به این کار نشده‌اند.

جنگ در این شهر راهبردی هفت ماه است که تشدید شده و پیروزی روسیه در این منطقه که پیش از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، ۷۰ هزار سکنه داشت و حالا به ویرانه تبدیل شده، می‌تواند نخستین پیروزی بزرگ مسکو را رقم بزند.

اوله ژدانوف، یک تحلیلگر برجسته اوکراینی در امور نظامی گفته است که نمی‌تواند هیچ نشانه آنی مبنی بر عقب‌نشینی کی‌یف از باخموت شناسایی کند.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده که دو پل اصلی باخموت در ۳۶ ساعت اخیر تخریب شده و مسیرهای تحت کنترل اوکراین برای خروج از شهر به منظور تأمین مجدد مهمات، به شدت محدود شده است.

به گفته وزارت دفاع انگلیس، یکی از این پل‌ها باخموت را به آخرین مسیر تأمین مهمات اوکراین یعنی شهر چاسیویار که تحت کنترل کی‌یف است، متصل می‌کرد. توپخانه‌های روسیه روز جمعه آخرین مسیر خروج از باخموت را منهدم کرده و در آستانه محاصره کامل شهر باخموت هستند.

به باور روسیه، باخموت سنگ‌بنای تکمیل مأموریت این کشور برای تصرف منطقه صنعتی دونباس است؛ مأموریتی که یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات نظامی مسکو نیز محسوب می‌شود.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5725438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha