۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه:

۱۰ هزار اصله نهال به یاد شهدای کرمانشاه امسال کاشته می‌شود

۱۰ هزار اصله نهال به یاد شهدای کرمانشاه امسال کاشته می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: ۱۰ هزار اصله نهال به یاد شهدای کرمانشاه امسال کاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، انشالله کولانی ظهر دوشنبه در مراسم روز درختکاری که در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: ️ امسال برای سومین سال است که بیمارستان امام رضا (ع) این فضا را ایجاد کرده و بسیاری از فضای سبزی که مشاهده می‌شود نهال‌های سه ساله و دوساله هست که توسط این بیمارستان محافظت شده است.

وی افزود: امروزه در دنیا با توجه به گسترش گازهای گلخانه‌ای و آلودگی فزاینده شهرهای صنعتی توجه به منابع طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کاشت نهال به یک تلاش جهانی تبدیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: سهم کشور ایران کاشت یک میلیارد اصله نهال به مدت چهار سال است که چنانچه هرسال ۲۵۰ نهال کاشت شود به هدف مورد نظر می رسیم.

کولانی بیان کرد: با توجه به تاکید مقام‌معظم رهبری مبنی بر حفظ منابع طبیعی و اینکه ایشان هرسال شخصاً در روز درختکاری به اهمیت کاشت نهال توجه می‌کنند و نهال می‌کارند این موضوع در دستور کار همه مسئولان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: نهالستان‌های مختلفی در مناطق گرمسیر و سردسیر استان وجود دارد و با توجه به جمعیت استان که ۲ میلیون نفر هست چنانچه هر نفری یک نهال در سال بکارد ما به هدفمان نزدیک می‌شویم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: همزمان با شهر کرمانشاه در شهرستانهای استان کرمانشاه هم به صورت نمادین نهال کاشت می‌شود و در هرشهرستانی دو یا سه بوستان ایجاد شده، امسال ۱۰ هزار اصله نهال فقط به یاد شهدا کاشت می‌شود.

کولانی اضافه کرد: ۷۴ درصد استان منابع طبیعی است و امسال در استان ۳۰۰ هزار اصله نهال توزیع کردیم و امیدواریم با تلاش تمامی ادارات و ارگان‌ها در حفظ منابع طبیعی کوشا باشیم.

کد خبر 5726870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha