۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳

نجف پور خبر داد؛

واگذاری سهام یکی از شرکت‌های صندوق ذخیره به اعضا در روز معلم

واگذاری سهام یکی از شرکت‌های صندوق ذخیره به اعضا در روز معلم

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: برای سال‌ها بحث سهام داری معلمان مطرح بود اما اجرایی نمی‌شد اما قرار است در سال ۱۴۰۲ این مهم محقق شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا نجف پور کردی امروز در همایش سراسری اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل مؤسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد از تعیین تکلیف ۱۷ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: تمام تلاش‌های مدیریت جدید در این ۹ ماهه بر این بود تا تدابیر وزارتخانه در حوزه صندوق را مدیریت کند در نتیجه اتفاق مبارکی که مورد تاکید قرار گرفته بود تا برنامه سرلوحه قرار بگیرد، آسیب‌شناسی دقیقی بود که در مجموعه رخ داد و راهبردها و اهداف تدوین شده است.

نجف پور کردی با بیان اینکه بانک سرمایه چالش‌های زیادی داشت که قریب به ۴۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و پنج هزار میلیارد تومان زیان جاری بخشی از آن بود افزود: ما نیازمند طرح احیا بودیم و با همکاری بانک مرکزی شاهد بخشودگی ۲۰ همتی از سوی بانک مرکزی، و افزایش ۱۰ همتی سرمایه بانک بودیم و با توجه به موارد دیگری که رخ داده است بانک سرمایه افق روشنی خواهد داشت.

وی با اشاره به کاهش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بدهی‌های صندوق با یک توافق گفت: در حوزه بهره‌وری هلدینگ پتروشیمی به دلیل اینکه حجم زیادی از سرمایه‌گذاری در حوزه متانول انجام شده نیاز به باز طراحی و سرمایه‌گذاری‌های جدید بودیم.

رئیس مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه برای سال‌ها بحث سهام داری معلمان مطرح بود اما اجرایی نمی‌شد، گفت: با مصوبه هیئت امنای صندوق در حال پیگیری این کار هستیم.

وی با بیان اینکه در گذشته در حوزه نقدینگی شرایط خوبی نداشتیم و بعضاً طول می‌کشید تا یک فرد به حق خود برسد تاکید کرد: در حال حاضر در کمترین زمان ممکن این اتفاق رخ می‌دهد.

نجف پور با این مطلب اشاره کرد که کسری نقدینگی‌ها جبران شده و مطالبات سنواتی که شبکه بانکی مواجه بوده، با توافقات انجام شده تعیین تکلیف شده و در یک فقره از این موارد شاهد سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش بدهی‌ها در یک توافق بودیم.

نجف پور در ادامه گفت: بر اساس نظام انتصابات ۳۵۰ نفر مورد بررسی قرار گرفتند و امروز ۱۵۰ نفر از این افراد مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه به منظور اصلاح پرتفوی صندوق، هلدینگ صنعتی و معدنی مورد بررسی قرار گرفت افزود: امروز در حال جا نمایی بخش‌های مختلف هستیم و بخش معدنی به زودی متحول خواهد شد.

نجف پور اظهار کرد: برای اولین بار مجموعه اپلیکیشن‌های موجود را بررسی کردیم تا معلمین از یک بستر ورود کنند و همه خدمات را بتوانند مانند بیمه، بانک و لیزینگ را از این اپ دریافت کنند.

کد خبر 5727572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha