۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۹

دادستان زنجان تاکید کرد؛

بازداشت متخلفان چهارشنبه‌ آخرسال تا پایان تعطیلات نوروز

بازداشت متخلفان چهارشنبه‌ آخرسال تا پایان تعطیلات نوروز

زنجان-دادستان زنجان با هشدار به اخلاگران، گفت: برهم‌زنان نظم و آرامش مردم در چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروز در بازاداشت خواهند ماند.

بهروز عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: با وجود همه هشدارها و اطلاع رسانی اقدامات غیرقانونی و هنجارشکنانه برخی موجب سلب آسایش آرامش و امنیت عمومی گردیده و باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان تخریب اموال شخصی و عمومی می گردد

وی افزود: سلامت امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز دادستانی است با استفاده از همه ظرفیت های قانونی برخورد قاطع و سختی با متهمان چهارشنبه آخر سال که در صدد سلب آرامش آسایش و امنیت عمومی هستند یا صدمات جانی و مالی به شهروندان یا اموال آنها یا اموال عمومی نمایند خواهیم داشت.

عباسی با تاکید بر اینکه متهمان جرایم چهارشنبه آخر سال در صورت دستگیری مطابق مقررات تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود، ادامه داد: براساس بند ث ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات صرف نگهداری و حمل مواد محترقه ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس در پی دارد.

دادستان زنجان گفت: اگر پرتاب مواد محترقه موجب انفجار صوتی هراس و فوت و مصدومیت شخصی شود پرتاب کننده مواد محترقه بر طبق ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی قصاص یا پرداخت دیه محکوم خواهد شد.

عباسی افزود: اگر پرتاب مواد محترقه موجب آتش‌سوزی و تخریب اموال عمومی یا مردم شود علاوه بر جبران خسارت مطابق ماده ۶۷۶ و ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی به شش ماه تا سه سال و در مورد اموال عمومی به سه سال تا ده سال حبس محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون با تلاش و همت عزیزانمان در نیروی انتظامی و همکاران محترم مان در دادسرا ها مقادیر قابل توجهی مواد محترقه و مواد پیش ساز کشف و توقیف شده است و چندین نفر در این رابطه دستگیر و روانه زندان شده اند.

دادستان زنجان گفت: انتظار و خواهشی که از خانواده ها داریم مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند و اجازه ندهند آنها فریبه هنجارشکنان و توزیع کنندگان مواد آتش زا را خورد و خودشان و خانواده هایشان به دردسر انداخته و قربانی حوادث چهارشنبه آخر سال شوند.

عباسی افزود: از عزیزان زحمتکش در نیروی انتظامی هم می‌خواهیم به محض مواجه شدن با مرتکبین جرایم چهارشنبه ارشنبه آخر سال به وظایف قانونی خود عمل کرده و اجازه ندهند عده‌ای معدود هنجارشکن و مخل نظم شادی شادی مردم را به غم و اندوه تبدیل کنند.

کد خبر 5732550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha