مشاور وزارت اطلاع رسانی یمن:

جنگ زمانی به پایان می رسد که تجاوزات ائتلاف سعودی متوقف شود

جنگ زمانی به پایان می رسد که تجاوزات ائتلاف سعودی متوقف شود

یکی از مسئولان دولت نجات ملی یمن با هشدار خطاب به ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد که آتش بس در این کشور ممکن است هر لحظه به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «توفیق الحمیری» مشاور وزارت اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن وابسته به نیروهای انصارالله اعلام کرد که تا زمانیکه تجاوز و محاصره علیه یمن هم چنان ادامه داشته باشد آتش بس در این کشور ممکن است هر لحظه پایان یابد.

وی افزود: نباید خلط مبحث کرد؛ بازگشت روابط دیپلماتیک میان عربستان و ایران را نباید به صورت غلط به پرونده یمن ربط داد. برخی مدعی هستند که پایان یافتن اختلافات میان عربستان و ایران به معنی پایان یافتن جنگ در یمن است.

الحمیری بیان کرد: چنین برداشتی، غلط است و باید این توضیح را بدهم که شرایط جنگی در یمن هم چنان پابرجاست و آتش بس ممکن است هر لحظه پایان یابد.

وی گفت: کشور یمن در معرض تجاوز، محاصره و اشغالگری آمریکا، عربستان و امارات قرار گرفته است و ما برای دفاع از کشورمان وارد این جنگ شده ایم. جنگ یمن جز با توقف تجاوز به این کشور و پایان دادن به محاصره آن و بیرون رفتن اشغالگران از کشور و بازسازی یمن متوقف نخواهد شد.

الحمیری ادامه داد: به ائتلاف متجاوز هشدار می‌دهیم که بی توجهی به درخواست‌های رهبران انقلابی یمن ممکن است باعث شود صبر ملت این کشور در قبال متجاوزان به پایان برسد که نتیجه آن برای اشغالگران فاجعه بار خواهد بود.

این در حالیست که روز گذشته، عبدالعزیز البکیر وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن از آمادگی امارات برای صلح با صنعا پرده برداشته بود. وی تصریح کرد که امارات تیم مذاکره کننده خود را برای مذاکرات مستقیم با صنعا جهت برقراری صلح آماده می‌کند.

این مقام دولت نجات ملی یمن در ادامه تاکید کرد: جنگ به رهبری سعودی علیه یمن به پایان رسیده است و درباره موضوعات انسانی و تحویل حقوق توافق به عمل آمده است و به زودی تمدید آتش بس اعلام خواهد شد.

روز گذشته نیز اتاق عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان الحدیده اعلام کرد که نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی ۱۳۴ بار آتش بس در این استان را نقض کردند.

کد خبر 5732803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha