۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۱

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک:

بیمارستان ولیعصر اراک پیشرفت ۸۷ درصدی دارد

بیمارستان ولیعصر اراک پیشرفت ۸۷ درصدی دارد

اراک- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پروژه بیمارستان ولیعصر اراک امروز به پیشرفت ۸۷ درصدی رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا امانی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی استان مرکزی اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای گذشته بیشتر شده و لازم است که در روزهای آینده مراقبت بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان ولیعصر اراک گفت: در واقع ۲۰ تا ۳۰ درصد آخر هر پروژه بهداشتی و درمانی به لحاظ صرف انرژی برای ساخت، معادل ۷۰ درصد ابتدایی پروژه است.

وی افزود: در پروژه بیمارستان ولیعصر اراک امروز به پیشرفت ۸۷ درصدی رسیده‌ایم، اما با وجود اینکه از نظر مالی مشکلی نداریم و از بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی تصویب شده در سفر ریاست جمهوری ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته اما با مشکلات گذشته روبرو هستیم و حتی نقشه ۱۵ سال پیش نیازمند اصلاحاتی است که میزان پیشرفت را کند می‌کند.

امانی ادامه داد: پروژه ولیعصر تا پایان نیمه نخست سال آینده از نظر ساختمانی تکمیل خواهد شد و سپس وارد تجهیز آن می‌شویم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های بهداشت و درمان در استان بیان کرد: پروژه خیر ساز بیمارستان زنان و زایمان پیشرفت خوبی دارد و در نیمه نخست سال آینده به اتمام می‌رسد، البته این پروژه در گذشته به عنوان یک مرکز هدف گذاری شده، اما با توجه به قدمت بیمارستان آیت الله طالقانی فعلی، این مرکز در حال توسعه و تغییر است که بتوانیم بخش زنان و زایمان را کاملاً منتقل کنیم و پروژه دیالیز نیز پیشرفت مناسبی پیدا کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه یک نقشه جامع برای بیمارستان امیرکبیر وجود دارد، این بیمارستان از نظر زمین مشکلی ندارد، اما پیگیر هستیم که ستاد دانشگاه را منتقل کرده و به عنوان ظرفیت درمانی به امیرکبیر اضافه کنیم، گفت: اکنون پروژه خاصی تعریف نشده و باید این پروژه‌های عمرانی موجود را تکمیل کنیم، سپس برای این پروژه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه استان مرکزی تنها استانی بوده که ۸ اورژانس را در طول ۶ ماه ایجاد کرده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک جزو دانشگاه برتر کشور در امر پرداخت مطالبات، پرداخت کارانه است.

کد خبر 5733225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha