۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

«محفل» تلنت‌شو نیست/ برنامه ما کاملا متفاوت از «ماه عسل» است

«محفل» تلنت‌شو نیست/ برنامه ما کاملا متفاوت از «ماه عسل» است

تهیه کننده برنامه رمضانی «محفل» بیان کرد که این برنامه تلنت شو نیست و نقش شرکت‌کنندگان و موضوعات قرآنی پررنگ است.

محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده برنامه رمضانی «محفل» که از شبکه سه پخش می‌شود درباره شرکت‌کنندگان و سوژه‌های برنامه به خبرنگار مهر بیان کرد: از مفهوم و محتوای قرآنی و کسی که قرآن تغییر و تأثیری جدی در زندگی اش داشته است و به قرآن عمل کرده است یا حتی قاری و حافظ قرآن در این برنامه محور قرار می‌گیرد.

وی درباره شباهت‌ها به لحاظ ساختاری با برنامه‌هایی مثل «حسینیه معلی» اظهار کرد: ما در «محفل» به دنبال ستاره‌ها و سوژه‌های ناب قرآنی هستیم و این تفاوت اصلی «محفل» و برنامه‌هایی مثل «حسینیه معلی» است.

هاشمی درباره هر قسمت از برنامه توضیح داد: ما در هر قسمت از برنامه به تناسب سوژه‌ها دو تا چهار سوژه داریم و در بخش‌های مختلفی از برنامه هم انشادهایی داریم که سرودهایی به زبان عربی و ترکی در مدح اهل‌بیت (ع) است. این سرودها آهنگ دارند و به زبان‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

هم شرکت‌کننده غیرایرانی و هم کارشناس

وی درباره شرکت‌کنندگان و کارشناسان برنامه توضیح داد: سوژه‌ها و شرکت‌کنندگانی داریم که از کشورهای دیگر در برنامه حضور یافته‌اند، همچنین کارشناسان برنامه هم غیرایرانی هم هستند.

«محفل» تلنت‌شو نیست/ برنامه ما کاملا متفاوت از «ماه عسل» است

ما تلنت شو نیستیم

این تهیه کننده درباره قالب برنامه هم گفت: برنامه مسابقه نیست و قابلیت مسابقه بودن را ندارد، تلنت شو نیست و یک محفل یا بزم قرآنی است. ما با دوستان قرآنی و برنامه‌ساز صحبت‌های مفصلی داشتیم تا ایده به نقطه‌ای رسید که فرم قابل دفاعی پیدا کرده باشد.

هاشمی درباره تولید برنامه نیز بیان کرد: ضبط و تصویربرداری برنامه تمام شده و الان در مرحله تدوین است که ۳۰ قسمت برای پخش از ماه رمضان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ما سوژه‌هایی از خارج از کشور داشتیم و لازم بود با برنامه‌ریزی درستی سراغ آنها می‌رفتیم همچنین در خود ایران سوژه‌هایی از سراسر کشور در و از قشرها و سنین مختلف داشتیم از کودک تا پیر و جوان تا زن و مرد و مشاغل مختلف در برنامه حضور یافته‌اند.

این تهیه‌کننده درباره نقش مجری نیز بیان کرد: ما پنج میزبان یا کارشناس در برنامه داریم و سوژه‌ای که روی صحنه می‌آید. نیاز به مجری‌ای داشتیم که بتواند این صحنه را مدیریت کند.

هاشمی در پایان درباره مقایسه برنامه‌های ماه رمضانی با «ماه عسل» و اینکه چقدر تلاش کرده است که علی‌رغم تفاوت‌های ساختاری، در محتوا هم، شباهتی نباشد اظهار کرد: برنامه ما کاملاً با ماه عسل متفاوت است، احساس ما هم این بود که چنین برنامه‌هایی در لحظه افطار کمی تکراری شده است و مردم هم می‌توانند با اولین دقایق برنامه پیش‌بینی کنند که چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد. ما هم سعی کردیم برنامه‌ای کاملاً متفاوت با نگاه به اهمیت قرآن در ماه رمضان بسازیم. درواقع حتی اگر سوژه‌هایی داریم که دراماتیک هستند اما نقش قرآن این میان خیلی پررنگ است.

این برنامه با همکاری شبکه سه و مرکز رسانه‌ای نهضت ساخته می‌شود.

کد خبر 5734020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      2 13
      چقدر مخاطب داره ؟ هيچي اين نسل هيچي.
      • محمد رضا IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
        6 1
        برعکس اینجور برنامه ها خیلی طرفدار دارن
      • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
        10 2
        جناب من دهه هشتادی و خواهرم دهه نودی و علاقمند به این نوع برنامه ها پس لطفا از طرف نسل ما حرف نزنید
      • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
        9 1
        جناب من دهه هشتادی و خواهرم دهه نودی و علاقمند به این نوع برنامه ها پس لطفا از طرف نسل ما حرف نزنید
    • زهرا ناطقی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      2 0
      برنامه ای بی‌نظیر برای تمام سنین ما در خانواده هممون دوست داریم قاری بشیم برنامه با نشاط ،متنوع ، پر محتوا واقعا لذت بخشه بلاخره بعد از ۴۴ سال یه برنامه درست و حسابی برای ترویج قرآن درست شد
    • مهتاب IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 0
      بالاخره بعد از چهل واندی سال صدا وسیما توانست یک برنامه جذاب قرانی و متنوع ودرعین حال شاد روی آنتن ببرد وچقدرآدم ذوق می کند که در کشور این همه جوان نوجوان خردسال وکودک قاری وحافظ قرآن داریم وچه خانواده های قرآنی .سر تعظیم فرود میاریم نسبت به تهیه کننده وعوامل ساخت این برنامه وخدارابه این خاطر شاکریم
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
      1 0
      واقعا برنامه ی عالی بود.خداقوت
    • محمدبختیاری US ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
      0 0
      خیلی عالی ولی من یه سوالی داشتم ازشما اساتید قاریان
    • محمدبختیاری US ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
      0 0
      من خواب دیدم که رفتم خانه خدا قشنگ زیارت کردم برگشتم خاستم بدونم آیا روایت چیه ممنون از تهران هستم