۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد؛

برپایی بیش از ۱۰۰۰ محفل قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در گیلان

برپایی بیش از ۱۰۰۰ محفل قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در گیلان

رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برپایی بیش از ۱۰۰۰ محفل قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد و گفت: ۲۴۴ محفل قرآنی سیار و محله محور بر سر مزار و در منازل شهدای گیلان دایر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تقارن نوروز با بهار قرآن و سال معنویت اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با سال معنویت منشأ خیر و برکات برای ایران اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به فرصت ارزشمند ماه مبارک رمضان در خودسازی افراد افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای پاکسازی روح و روان افراد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به جنگ چهل و اندی ساله دشمن با نظام اسلامی اضافه کرد: دشمن با جنگ رسانه‌ای، ترکیبی و شناختی، دنبال افول جامعه اسلامی است و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر تشکیل قرارگاه فرهنگی، قضائی و حقوقی، انتظامی و امنیتی برای کنترل و مبارزه با بی حجابی اضافه کرد: عواقب و تبعات آن در جامعه لحظه به لحظه باید مورد واکاوی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به رفتار انفعالی مسئولان در قبال این موضوع در جامعه، بیان کرد: برای کنترل و مدیریت ویروس کرونا حرکات سلبی صورت گرفت اما برای جلوگیری از ناهنجاری هیچ اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

وی در ادامه با گرامیداشت ماه مبارک رمضان و تقارن بهار طبیعت و قرآن بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای پاکسازی و جلوگیری از رذیله بی حیایی و بی عفتی در جامعه است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به رونق بخشی محافل قرآنی و مذهبی در ماه مبارک رمضان در گیلان، اضافه کرد: محافل مذهبی، قرآنی و معنوی در مساجد و مجامع عمومی همچون سواحل و تفرجگاه‌ها با محوریت سازمان تبلیغات ساماندهی می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی جنگ شادی هدفمند و نشاط اور برای ایجاد گفتمان و بیان معارف و خوبی‌ها با رعایت چارچوب‌های شرعی و اسلامی از دیگر برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برپایی مراسم جز خوانی قرآن در مساجد و محافل، تفسیر و تدبر قرآن در این استان خبر داد و اضافه کرد: برپایی نماز جماعت و محافل قرآنی در تمامی مساجد گیلان در ایام ماه مبارک رمضان مورد تاکید است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به به تشکیل کرسی‌های تفسیر قرآن در گیلان بیان کرد: ۸۱ کرسی تفسیر قرآن کریم به صورت دائمی در شهرها و روستاهای گیلان برگزار می‌شود.

وی از تشکیل ۶۲۱ محفل جز خوانی در گیلان خبر داد و افزود: در ایام مبارک رمضان ۱۲۰ محفل انس با قرآن، ۲۴۴ جلسه خانگی قرآن و محافل قرآنی سیار و محله محور در مزار و منازل شهدا در گیلان دایر است.

کد خبر 5736837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha