رئیس دایره روابط عربی و اسلامی جنبش حماس:

شرایط کاملا مهیای درگیری با اشغالگران است

شرایط کاملا مهیای درگیری با اشغالگران است

رئیس دایره روابط عربی و اسلامی جنبش حماس تاکید کرد که احتمال ورود غزه به رویارویی مستقیم با دشمن صهیونیستی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خلیل الحیه رئیس دایره روابط عربی و اسلامی جنبش حماس تاکید کرد که احتمال ورود غزه به رویارویی مستقیم با دشمن صهیونیستی وجود دارد. او مرحله کنونی را مرحله احیای دوباره قضیه فلسطین خواند.

وی تصریح کرد که اوضاع کنونی با توجه به شیوه رفتار رژیم اشغالگر و صهیونیست‌های تندرو و تروریست در دولت کنونی که صرفا با هدف طرد و کوچاندن فلسطینیان روی کار آمده است، کاملا مهیای درگیری احتمالی بین فلسطینی ها و اشغالگران اسرائیلی است.

الحیه اظهار داشت که فلسطینی ها بر مقابله با دشمن اشغالگر در عرصه میدان با تمامی شیوه های مقاومت و در عرصه سیاسی با انزوای آن در محافل و نهادهای بین المللی اتفاق نظر دارند.

وی تاکید کرد که حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین قادر به بازداشتن دشمن صهیونیستی و تقویت معادلات موجود با این رژیم هستند و احتمالا غافلگیری هایی به مراتب بیشتر از نبرد سیف القدس در انتظار اشغالگران باشد.

عضو دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که معادله بازدارندگی با دشمن صهیونیستی ثابت و برقرار است و مقاومت در غزه قادر به ضربه زدن به هر نقطه ای از اراضی اشغالی است و مقاومت در کرانه باختری هم باید عین همین کار را انجام دهد و این مقاومتی است که به کار مشترک و وحدت ملی ایمان دارد.

خلیل الحیه در رابطه با میزان آمادگی حماس برای رویارویی احتمالی با دشمن صهیونیستی نیز گفت که جنبش متبوعش از میدان نبرد فاصله نگرفته و در عملیات های مقاومتی روزانه در نابلس، جنین و قلقیلیه مشارکت دارد و قدرت و نیرویی آماده کرده که توان رویارویی مستقیم با دشمن صهیونیستی در هر لحظه ای را دارد.

الحیه خاطر نشان کرد که آنچه در کرانه باختری رخ می دهد، ثابت می کند که مقاومت تنها راه مقابله با دشمن صهیونیستی و بازداشتن آن از ادامه جنایات علیه ملت فلسطین است و همانند انتفاضه قادر به کسب دستاوردهای بزرگی است.

وی در خصوص موافقت حماس با تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم جولای ۱۹۶۷ نیز گفت که این تصمیم در چارچوب توافقی ملی و مرحله ای بود و در آن زمان حماس اعلام کرد که هرگز رژیم اشغالگر را به رسمیت نمی شناسد و تمامی شواهد و داده ها نشان می دهد که چیزی به اسم راه حل دو کشور دیگر وجود ندارد و فلسطینی ها گزینه ای جز مقاومت و مبارزه پیش روی خود ندارند.

کد خبر 5737545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha