۸ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۲۱

استاندار گیلان تاکید کرد؛

تشکیل قرارگاه جهادی مهار تورم و رشد تولید در گیلان

تشکیل قرارگاه جهادی مهار تورم و رشد تولید در گیلان

رشت - استاندار گیلان با بیان اینکه دغدغه مندی رهبری معظم انقلاب در خصوص اقتصاد و معیشت فصل الخطاب است، گفت: برای تحقق این شعار باید قرارگاه جهادی مهار تورم و رشد در گیلان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی امروز سه‌شنبه در نشست ویژه اقتصادی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی اقتصادی استان گیلان، با اشاره به شعار راهبردی سال جدید مهار تورم، رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: دولت سیزدهم در تحقق شعار سال مصمم است و این مهم در گیلان پیاده سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه دغدغه مندی رهبری معظم انقلاب در خصوص اقتصاد و معیشت فصل الخطاب است، افزود: باید جلوه عملی فرمایشات معظم له در دولت سیزدهم برای مردم ملموس باشد و در برای تحقق این شعار باید قرارگاه جهادی مهار تورم و رشد در گیلان تشکیل شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نباید بگذاریم عمود خیمه تولیدکننده کشیده شود، گفت: همه باید برای ارتقای سطح تولید در کشور همت کنیم تا فرهنگ اشتغال و تولید و مصرف در جامعه نهادینه شود.

عباسی ادامه داد: جوانان از کار کردن هراسی نداشته باشند و در مسیر تولید گام بردارند و به پیشرفت‌های شغلی برسند.

وی با بیان اینکه فضای مناسبی برای صادرات در گیلان مهیا است، افزود: سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار محصولات مختلف از استان صادر شد که می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب این رقم را تا مرز ۲ میلیارد دلار در سال افزایش داد.

مهار تورم با رشد تولید میسر است

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مهار تورم با رشد تولید میسر است، تصریح کرد: ایجاد ارزش افزوده و مقرون به صرفه بودن تولید و حذف بروکراسی‌ها امری مهم است که همه به ویژه بانک‌ها باید به آن توجه کنند.

عباسی با اشاره به اینکه خصوصی سازی و مشارکت مردم در افزایش تولیدات بسیار اهمیت دارد، گفت: باید به بخش خصوصی فعال در استان کمک کرد و شرایط سرمایه گذاری را تا حد امکان تسهیل بخشید تا سرمایه‌گذاران بیشتری ترغیب شوند در گیلان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با تاکید بر نظارت ویژه بر قیمت‌ها و بازار، افزود: از مبدا تا مقصد این نظارت بر قیمت‌ها اعمال شود تا هر محصول با قیمت واقعی آن به دست مصرف‌کننده برسد و این امر نیز در کاهش تورم مؤثر است.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت رفع وابستگی به دلار و پرهیز از خام فروشی، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت شیلات و آبزی پروری و احصاء اقتصاد دریا محور در گیلان بسیار اهمیت دارد.

عباسی ادامه داد: برخی از تولیدات شیلاتی که با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند را به صد در صد برسانید.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به صنایع تبدیلی، افزود: باید زمین‌هایی که به صورت اراضی طبیعی اما در اختیار دیگران است از مردم اجاره شود و در اختیار کارخانجات سلولزی که وابستگی به صنعت چوب دارند قرار گیرد تا مسیر تولید آنها رونق گیرد.

رقابت پذیری در بخش تولید یک امر مهم و اثربخش است

استاندار گیلان، رقابت پذیری در بخش تولید را یک امر مهم و اثربخش دانست و بیان کرد: شهرک‌های صنعتی مشکل دار تعیین تکلیف شوند و زمین‌های صنعتی راکد که به اهداف مدنظر نرسیده‌اند از افراد نااهل باز پس گرفته شود و باید از تمام منابع و استعدادهای موجود در گیلان به خوبی استفاده کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه تا پایان امسال باید میزان جهش تولید در گیلان مشخص شود، گفت: برای این منظور همه مدیران اجرایی موظف به ارائه گزارش کار و پیشرفت مجموعه خود هستند.

وی ادامه داد: اگر صنعت فرسوده است به جای آن شرکت‌های دانش بنیان فعال و جوانان وارد عرصه شوند.

استاندار گیلان با اشاره به نرخ بیکاری در گیلان، اضافه کرد: نرخ بیکاری استان ۶.۷ درصد بوده که نسبت به نرخ کشور ۱.۵ درصد کمتر است.

عباسی با تاکید بر لزوم ایجاد ۳۲ هزار شغل در گیلان، بیان کرد: در این راستا باید سهم هر بخش مشخص شود و از سوی دیگر باید آمار اشتغال که ثبت سامانه است به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با تاکید بر اینکه هر سه ماه باید میزان رشد در حوزه‌های مختلف بررسی و پایش شود، افزود: همه دستگاه‌ها مکلف به مهار تورم هستند و باید ضابطه‌هایی که تورم را تشدید می‌کنند را احصا و اعلام کنند تا بررسی شوند.

کد خبر 5742324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha