۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰

ناتو ۶۵ میلیارد یورو به اوکراین کمک کرده است

ناتو ۶۵ میلیارد یورو به اوکراین کمک کرده است

دبیر کل ناتو اعلام کرد ائتلاف نظامی ناتو برنامه حمایت دراز مدت از اوکراین را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دبیر کل ناتو از تداوم جنگ افروزی این ائتلاف در ناتو در اوکراین در پوشش کمک‌های مالی به این کشور خبر داد.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو امروز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای ناتو تاکنون ۶۵ میلیارد یورو کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار داده اند.

به گفته دبیرکل ناتو، این ائتلاف در حال حاضر در حال تدوین یک برنامه بلندمدت برای حمایت نظامی از اوکراین است.

دبیر کل ناتو پیش از نشست وزرای خارجه ناتو، در روزهای ۴ و ۵ آوریل برگزار اعلام کرد که از ورود تانک‌های جنگی مدرن و دیگر خودروهای زرهی به اوکراین استقبال می‌کند.

استولتنبرگ یادآور شد که اعضای ناتو قرار است در نشست فردا چگونگی افزایش حمایت خود از اوکراین را از جمله با ادامه تقویت نیروهای مسلح اوکراین مورد بحث قرار دهند.

به گفته این مقام ناتو، حمایت ناتو از کی یف دراز مدت خواهد بود. دبیر کل ناتو تاکید کرد همین امر موجب تفاوت واقعی در میدان نبرد می‌شود و به نیروهای اوکراینی این امکان را می‌دهد تا مناطق بیشتری را آزاد کنند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

کد خبر 5745845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha