۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۰۲

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:

۵ میلیون راس دام سبک آذربایجان غربی واکسینه می شوند

۵ میلیون راس دام سبک آذربایجان غربی واکسینه می شوند

ارومیه - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۵ میلیون راس دام سبک در استان علیه بیماری‌ها واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امید خلیل زاده در این زمینه اظهار کرد: عملیات واکسیناسیون دام سبک علیه تب برفکی، شاربن، آبله، بروسلوز گوسفندی و پی پی آر (بیماری طاعون نشخوار کننده) اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی دارای ۵ میلیون رأس دام سبک است، افزود: استان آذربایجان غربی به لحاظ داشتن این تعداد دام سبک جز ۱۰ استان برتر کشور است.

خلیل زاده همچنین از شایع شدن بیماری تب برفکی در کشورهای همسایه خبر داد و گفت: به علت کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری در کشور تا اطلاع ثانوی حمل و جابجایی دام در استان ممنوع است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی همچنین از معدوم سازی بیش از ۲۵ تن انواع فرآوروه خام دامی غیر بهداشتی، فاسد و تاریخ مصرف گذشته در استان از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی ویژه تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان تاکنون خبر داد.

خلیل‌زاده افزود: از ابتدای اجرای این طرح که از ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، بیش از ۲۵ تن انواع فرآورده‌های خام دامی تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف، در سطح استان ضبط و معدوم سازی شده است. کشف ۲۵ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌غربی

وی اضافه کرد: در این مدت بالغ بر ۶۵۰۰ مورد بازرسی توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی صورت گرفته که در این بازرسی‌ها تعداد ۳۷ مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات و مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

کد خبر 5745977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha