۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۴۹

سرپرست حوزه هنری اردبیل:

ترسیم هنرمندانه دستاوردهای انقلاب هنر شهید آوینی بود

ترسیم هنرمندانه دستاوردهای انقلاب هنر شهید آوینی بود

اردبیل- سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت: ترسیم هنرمندانه دستاوردهای انقلاب و هنر انقلاب مهمترین ویژگی شهید سیدمرتضی آوینی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته هنر انقلاب در اردبیل در آستانه فرارسیدن این هفته اظهار کرد: بیستم فروردین مصادف است با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم در تقویم رسمی کشور به عنوان روز هنر انقلاب نامیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی در تقویم مناسبت‌ها به منظور پاسداشت این هنرمند فرهیخته و انقلابی، این روز را به نام «روز هنر انقلاب» نامگذاری کرده و چندین سال است که برنامه‌های فرهنگی هنری متعددی به منظور گرامیداشت نام و خاطره این هنرمند برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در راستای ترسیم هنرمندانه دستاوردهای انقلاب و هنر انقلاب در این هفته خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های آثار هنرهای تجسمی، محفل خاطره انقلاب، اجرای نمایش ثروت، اکران فیلم‌های تولیدی و جلسه نقد و بررسی، تولید استوری موشن‌های شهید آوینی، بازپخش شعرخوانی مناجات در فضای مجازی، نمایشگاه‌های مجازی روز قدس، شب‌های قدر، نماز و رمضان و … در این هفته برگزار می‌شود.

رجبی همچنین بیان کرد: برگزاری جشن هنر انقلاب، دیدار شاعران با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، میزگرد لزوم دیپلماسی فرهنگی در حوزه قفقاز در خبرگزاری‎‌ها، دیدار با هنرمندان، یادواره شهدا و زیارت و عطرافشانی مزار شهدا بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ است.

وی با بیان اینکه شهید آوینی همواره دغدغه از بین رفتن هویت‌ها و اصالت‌ها را داشت، تصریح کرد: ایشان اندیشمندی بی بدیل و بی نظیر بودند که توانسته بودند هنر متعهد را به زیباترین شکل به ظهور برسانند.

رجبی آثار به جای مانده از شهید آوینی را یادآور شد و بیان کرد: شهید آوینی، آثاری ماندنی از خود برجای گذاشت و گرچه در عرصه هنر به کارگردانی، تدوین و نگارش پرداخت، کتاب‌های ارزشمندی نیز نوشت که هر کدام آثاری سترگ در عرصه ادبیات محسوب می‌شوند.

کد خبر 5747862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha