۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳

مدیرکل صمت آذربایجان غربی:

۱۴۰ واحد صنعتی راکد آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازگشتند

۱۴۰ واحد صنعتی راکد آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازگشتند

ارومیه - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در راستای فعال‌سازی واحدهای راکد یا نیمه‌تعطیل ۱۴۰ واحد صنعتی، تولیدی و معدنی استان سال گذشته به چرخه تولید بازگشت.

عبدالحمید سرتیپی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای فعال‌سازی واحدهای راکد یا نیمه‌تعطیل، طرح یکشنبه‌های حمایت از تولید با حضور استاندار محترم اجرا می‌شود که سال گذشته منجر به بازگشت ۱۴۰ واحد صنعتی، تولیدی و معدنی به چرخه تولید شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۶۷ واحد صنعتی راکد، ۲۰ واحد معدنی و ۴۱ مورد نیز از طریق مزایده واحدهای معدنی و واگذاری به بهره‌بردار جدید بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: بازگشت ۱۴۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی به چرخه تولید منجر به ۱۵ هزار اشتغال شده است که حدود چهار و ۸۰۰ نفر از آن اشتغال‌زایی به صورت مستقیم در بخش صنعت و معدن بوده است.

سرتیپی اضافه‌کرد: در سال گذشته از محل تبصره ۱۸ حدود ۲۶۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز حدود چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی در ادامه به برنامه‌های این اداره در سال جدید اشاره کرد و گفت: امسال در سه بخش هدف‌گذاری کرده‌ایم که در گام اول با رصد و امکان‌سنجی صورت گرفته، بازگشت ۹۳ واحد صنعتی، تولیدی به چرخه تولید را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

سرتیپی تاکید کرد: ارتقا و بهبود وضعیت و آستانه اقتصادی واحدهای نیمه فعال یا واحدهایی که زیر ظرفیت فعال هستند نیز جزو سیاست‌های کاری ما در سال ۱۴۰۲ قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در گام سوم نیز مشخص کرده‌ایم تا واحدهای صنعتی که در مرحله احداث هستند و بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند را تا پایان سال با مصوبات ستاد تسهیل به مرحله تولید برسانیم.

کد خبر 5748286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha