۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۱۰

تیراندازی علیه صهیونیست‌ها در قدس/ حال مجروحان وخیم است

تیراندازی علیه صهیونیست‌ها در قدس/ حال مجروحان وخیم است

وقوع تیراندازی در محله گیلو در قدس اشغالی به زخمی شدن حداقل چندین نفر منجر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع عبری زبان از وقوع تیراندازی در محله گیلو در قدس اشغالی خبر داده و اعلام کردند که چندین نفر در این حادثه زخمی شده‌اند.

برخی منابع تاکید کردند که در جریان تیراندازی در قدس اشغالی چند نفر زخمی شدند که حال برخی از مجروحان وخیم است.

منابع عبری زبان اعلام کردند که عملیات تیراندازی در قدس اشغالی از داخل یک خودرو انجام شده و طی آن ۶ صهیونیست زخمی شدند.

همچنین برخی منابع عبری زبان از هلاکت یکی از صهیونیست‌های مجروح در عملیات تیراندازی در قدس اشغالی خبر دادند، اگرچه این خبر هنوز به طور رسمی تأیید نشده است.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز شمار مجروحان حادثه تیراندازی در شهرک گیلو در قدس اشغالی را ۶ نفر اعلام کرد و افزود حال ۳ نفر از مجروحان وخیم است.

منابع عبری زبان به نقل از پلیس رژیم صهیونیستی مدعی شدند که حادثه تیراندازی در جنوب قدس اشغالی جنایی بوده است!

اوضاع در مناطق اشغالی فلسطین به شدت بی‌ثبات است و ساعاتی پیش از این نیز تیراندازی به نیروهای ارتش اشغالگر صهیونیستی در یکی از ورودی‌های نابلس به سردرگمی و آشفتگی در میان نظامیان صهیونیستی منجر شد. در همین رابطه منابع محلی اعلام کردند که ایست بازرسی رژیم اسرائیلی «بیت فوریک» در شرق نابلس هدف تیراندازی مبارزان مقاومت قرار گرفته است.

نابلس همواره یکی از فعال‌ترین حوزه فعالیت گروه‌های فلسطینی از جمله گروه عرین الاسود علیه اشغالگران صهیونیستی به شمار می‌رود. هفته گذشته نیز رزمندگان مقاومت فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی را هنگام یورش به اردوگاه «عسکر القدیم» نزدیک نابلس در کرانه باختری هدف تیراندازی قرار دادند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط دستگاه پلیس رژیم صهیونیستی، نظامیان صهیونیست در سال ۲۰۲۲ در میان موجی از خشونت‌ها، افزایش تیراندازی، پرتاب سنگ و بمب‌های آتش را سپری کردند و این سال شاهد تعداد بیشترین حملات در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ و کرانه باختری در مقایسه با مجموع سه سال گذشته بوده است.

مجموع آمار سالانه نشان می‌دهد که حملات تیراندازی در کرانه باختری در سال گذشته میلادی بیش از چهار برابر شده و از ۶۱ حادثه در سال ۲۰۲۱ به ۲۸۵ مورد در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

همچنین روند افزایشی در حملات و پرتاب سنگ در اراضی اشغالی کرانه باختری نیز به ثبت رسیده است.

حملات با سنگ با ثبت بیش از ۷۵۰۰ مورد در سال ۲۰۲۲، افزایشی ۳۷ درصدی نسبت به سال قبل و دوبرابر میزان ثبت شده در سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد. در این میان اما برخلاف انتظارها حملات کوکتل مولوتف نسبتاً کاهش یافته است، از ۱۰۲۲ در سال ۲۰۲۱ به ۱۲۶۸ در سال ۲۰۲۲ رسیده است. تعداد حملات با چاقو نیز در کرانه باختری اندکی کاهش یافته و از ۱۸ مورد در سال ۲۰۲۱ به ۱۴ مورد در سال ۲۰۲۲ رسید، اما در سال ۲۰۲۲ تعداد سلاح‌های ضبط شده نزدیک به یک چهارم افزایش یافته و از ۳۹۷ سلاح توقیف شده در سال ۲۰۲۱ به ۴۹۳ سلاح در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

همچنین بیش از ۲۶۰۰ فلسطینی به اتهام ساختگی تروریستی در سال ۲۰۲۲ در کرانه باختری دستگیر شدند که تقریباً ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد. به گفته ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی، در سال میلادی ۲۰۲۲، حداقل ۳۱ نفر در حملات علیه صهیونیست‌ها در سراسر فلسطین اشغالی و شهرک‌های اشغالی کرانه باختری کشته شدند که ۲۴ نفر از آن‌ها غیرنظامی بودند. بر اساس آماری که توسط سرویس امنیت داخلی «شین بت» و داده‌های عمومی به اشتراک گذاشته شده است، بیش از ۱۰۰ نفر دیگر مجروح شدند. این رقم نشان دهنده افزایش شدید آمار مرگ و میر در میان صهیونیست‌ها طی سال‌های اخیر است. این آمار در سال ۲۰۲۱ چهار نفر، در سال ۲۰۲۰ سه نفر و در سال ۲۰۱۹ فقط پنج نفر اعلام شده بود.

کد خبر 5750016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha