۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۱۶

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه خبر داد؛

پذیرش اهداکنندگان خون طی شب‌های قدر در مراکز انتقال خون کرمانشاه

پذیرش اهداکنندگان خون طی شب‌های قدر در مراکز انتقال خون کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون کرمانشاه از پذیرش اهداکنندگان خون طی شب‌های قدر در مراکز انتقال خون کرمانشاه خبر داد.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر همیشگی بودن نیاز به خون، اظهار کرد: با توجه به نیازمندی مرکز انتقال خون استان کرمانشاه به ذخایر خون برای مواقع بحرانی امسال نیز در شب‌های ماه مبارک رمضان ساعات فعالیت این مرکز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بهترین و مناسب‌ترین زمان برای انقال خون در طول روز قبل از ظهر است، افزود: چنانچه همشهریان با اهدا خون در طول روز احساس ضعف می‌کنند می‌توانند اهدا خون را به بعد از افطار موکول کرده اما باید توجه داشت که حتماً علاوه بر مصرف مواد خون‌ساز در وعده‌های سحری از زمان افطار تا وعده سحری خود مایعات کافی مصرف کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین به منظور رفع کمبود و کاهش ذخایر خون در استان کرمانشاه مرکز انتقال خون و نیز به منظور جلوگیری از قطع زنجیره اهدا خون برای رفاه حال اهداکنندگان فعالیت مرکز انتقال در شب‌های ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

میرزاده به فعالیت مرکز انتقال خون و پذیرش اهداکنندگان خون در شب‌های قدر تاکید کرد و گفت: فعالیت این مرکز در شب‌های قدر از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۳:۳۰ ادامه داشته و در روز شهادت امام علی (ع) در روز جمعه نیز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸:۳۰ پذیرش اهدا کنندگان را خواهیم داشت.

وی در پایان با دعوت از همشهریان برای اهدا خون در شب‌های قدر، بیان کرد: پلاکت‌های خون به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین نیاز روزانه مراکز درمانی و بیماران تنها سه روز عمر دارند که در صورت اهدا خون و کمبود این پلاکت‌ها برای تأمین نیازها با مشکل مواجه خواهیم بود که به همین منظور از همشهریانی که امکان و شرایط اهدا خون دارند درخواست می‌شود که اهدا خون و بیماران نیازمندان را در شب‌های قدر فراموش نکنند.

کد خبر 5750908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha