۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳

همرزم شهید صیاد شیرازی:

شهید صیاد شیرازی مظهر وحدت نیروهای مسلح بود

شهید صیاد شیرازی مظهر وحدت نیروهای مسلح بود

بیرجند_ همرزم شهید صیاد شیرازی تاکید کرد: این شهید بزرگوار تلاش بسیاری برای وحدت بین ارتش و سپاه انجام داد و خودش هم مظهر وحدت نیروهای مسلح بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ اسدالله حیدری امروز دوشنبه در سالروز شهید صیاد شیرازی در مراسم گرامی داشت شهدای ارتش شهیدان صیاد شیرازی و قرنی که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، اعضای شورای تأمین و قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان هم حضور داشتند، گفت: شهید صیاد شیرازی به دلیل اعتقاد راسخش به دینداری و ولایتمداری و دارا بودن همه خصایص فردی، اجتماعی و نظامی در دل‌ها نفوذ فوق العاده ای داشت.

وی با بیان این که این شهید بزرگوار اعتقادش بر پایه مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و میهن دوستی بود، افزود: او تا آخر عمرش بر این هدفش باقی ماند و همه اراده اش را برای عمل به آن به کار برد.

همرزم شهید صیاد شیرازی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی سال ۱۳۵۲ به دوره هواسنجی بالستیک در آمریکا اعزام شد و در بین ۱۵ کشور شرکت کننده در این دوره با کسب نمره ممتاز، نفر اول این دوره شد.

سرتیپ حیدری با اشاره به این که او در دوره رنجر که در سخت‌ترین شرایط برگزار شد نیز نفر اول این دوره شد، تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷ با حکم شعیبی فرمانده توپخانه اصفهان باز داشت شد اما بعد از پیروزی انقلاب وقتی این فرمانده نظامی به اعدام محکوم شد، از آن جای که او معتقد بود که نقش وی در حوادث انقلاب به اندازه‌ای نبوده که اعدام شود، خواستار آن شد که وی را اعدام نکنند.

وی با بیان این که تاکنون حداقل ۵۵ کتاب درباره شهید صیاد شیرازی نوشته شده است، گفت: آیت الله بها الدینی شهید صیاد شیرازی را "یک پارچه نور " توصیف کرده اند.

به گفته وی این شهید بزرگوار با تشکیل قرار گاه تاکتیکی در هلی کوپتر در هوا با همکاری ارتش و سپاه و با بهره گیری از هلی کوپترهای نیروی زمینی ارتش و هوانیروز زمینه شکست منافقین را در عملیات مرصاد فراهم کرد.

وی با تاکید بر این نکته که با وحدت در انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس پیروز شدیم، اظهار کرد: با وحدت و مدیریت صحیح به خوبی می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم.

همرزم شهید صیاد شیرازی ادامه داد: نیروهای ارتش و سپاه و شیعه و اهل سنت با وحدت کامل در خراسان جنوبی به مردم خدمت ارائه می‌کنند.

در این مراسم از خانواده‌های شهدا و جانبازان ارتش تجلیل شد.

کد خبر 5751678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha