۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹

اعتصاب چهار روزه پزشکان جوان در انگلیس

اعتصاب چهار روزه پزشکان جوان در انگلیس

در بحبوحه بحران هزینه های زندگی در انگلیس، هزاران پزشک جوان دست به اعتصاب چهار روزه زده و افزایش دستمزد خود را خواستار شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، هزاران پزشک جوان در انگلیس امروز سه‌شنبه اعتصاب چهار روزه‌ای را با هدف مطالبه حقوق بهتر در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی آغاز می‌کنند که باعث فشار بر سیستم بهداشتی این کشور خواهد شد.

بر اساس این گزارش، «استفان بویس» مدیر بخش سلامت سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلیس (NHS) در این خصوص گفت: این اعتصاب بیشترین اثرگذاری و فشار را بر این سازمان خواهد داشت. اولویت درمان با موارد اضطراری و خطرناک خواهد بود، اما نوبت دهی برخی بیماران به تعویق می‌افتد.

سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلیس نیز اعلام کرد که احتمال دارد حدود ۳۵۰ هزار نوبت پزشکی در این کشور به تأخیر بیفتد. این در حالی است که پیش از این هم اعتصاب سه روزه پزشکان در ماه گذشته بر ۱۷۵ هزار نوبت تأثیر گذاشت.

«متیو تایلر» مدیر اتحادیه NHS روز دوشنبه در اظهارات مشابهی گفت: این اعتصاب تأثیر فاجعه‌باری بر توانایی سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلیس برای فعالیت با ظرفیت کامل خواهد داشت. وی افزود: پنهان کردن این موضوع که این اعتصابات خطراتی را برای بیماران ایجاد می‌کند، سودی ندارد.

تایلر از انگلیسی‌ها خواست مراقب باشند و افزود: سعی کنید از رفتارهای پرخطر خودداری کنید زیرا NHS نمی‌تواند مراقبت‌های لازم را ارائه کند.

گفتنی است که پزشکان جوان تحت آموزش در انگلیس حدود نیمی از پزشکان بیمارستان‌ها را تشکیل می‌دهند و در میان آنها پزشکان جوانی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند تا پزشکانی با هشت سال تجربه حضور دارند. این اعتصاب از صبح روز سه شنبه آغاز می‌شود و صبح شنبه پس از تعطیلات عید پاک پایان می‌یابد.

کد خبر 5752327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha