۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۴۹

یکی از رهبران ائتلاف الفتح هشدار داد؛

افزایش اقدامات مشکوک نظامیان آمریکایی در مرزهای عراق و سوریه

افزایش اقدامات مشکوک نظامیان آمریکایی در مرزهای عراق و سوریه

یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق نسبت به افزایش اقدامات مشکوک نیروهای آمریکایی در مرزهای مشترک میان عراق و سوریه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «علی الفتلاوی» یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که اقدامات مشکوک آمریکا در مرزهای مشترک میان عراق و سوریه همچنان ادامه دارد و این کشور می‌کوشد منطقه مذکور را ناامن کرده و زمینه را برای ورود و خروج عناصر تروریستی داعش مهیا کند.

وی افزود: نیروهای آمریکا از طریق افزایش اقدامات مرزی خود به‌دنبال تحقق چند هدف از جمله قاچاق نفت سوریه و انتقال آن به سمت پایگاه‌هایشان در داخل خاک عراق هستند.

«فاضل ابورغیف» کارشناس امنیتی عراقی نیز تاکید کرد: آمریکا می‌کوشد از طریق حضور در مرزهای مشترک عراق و سوریه، امنیت رژیم‌صهیونیستی را تأمین کرده و یک پوشش اطلاعاتی هوایی از بلندی‌های اشغالی جولان سوریه و حریم هوایی اراضی اشغالی به‌دست آورد.

«صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراقی نیز نسبت به پیامدهای اقدامات آمریکا در مرزهای عراق، سوریه و اردن هشدار داده و تاکید کرد: آمریکا به تلاش‌های خود برای استقرار عناصر داعش در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه ادامه می‌دهد.

وی گفت: آمریکا یک طرح راهبردی در عراق و منطقه دارد و برای خروج از آن اقدامی نخواهد کرد.

علی الفتلاوی پیش از این نیز تاکید کرده بود: گروه‌های وابسته به داعش هنوز به صورت کامل از خاک عراق ریشه کن نشده‌اند و تداوم حضور نیروهای حشد شعبی در مناطقی که از دست عناصر داعش آزاد شده، امری ضروری است.

«ثائر الجبوری» نماینده پارلمان عراق نیز تاکید کرده بود که برخی در داخل این کشور به دنبال اجرای پروژه اشغالگری آمریکا از طریق سخنرانی علیه نیروهای امنیتی عراق و حشد شعبی هستند.

همچنین یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی در حال رایزنی با پیمانکاران عراقی برای ساخت مواضع جدید در پایگاه هوایی عین‌الاسد واقع در غرب استان الانبار هستند.

وی افزود: این نیروها قصد دارند ساختمان‌های جدیدی برای نظامیان آمریکایی در پایگاه مذکور بسازند که همین مسأله بیانگر طرح و نقشه آمریکا برای حضور نظامی طولانی‌مدت در این پایگاه است.

کد خبر 5757909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha