۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۳۹

رئیس حوزه هنری همدان:

مدرسه ادبیات پایداری در همدان تاسیس خواهد شد

مدرسه ادبیات پایداری در همدان تاسیس خواهد شد

همدان-رئیس حوزه هنری همدان با بیان اینکه در تلاشیم با این روند به تاسیس مدرسه ادبیات پایداری برسیم و در ادامه خانه‌هایی تشکیل می‌شوند، گفت: آن خانه در ادامه خودگردان می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی سموات عصر چهارشنبه در جمع هنرمندان انقلابی استان همدان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان برگزار شد، بر لزوم پرورش نسل جدید در حوزه هنر انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: مخاطب مذهبی باید همدان را با ادبیات پایداری بشناسد.

وی افزود: در این راستا دردانه خوانی در راستای ترویج کتب این زمینه و برقراری ارتباط هنرمندان با ادبیات پایداری در دستور کار قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری همدان از چاپ و رونمایی کتب کودک و نوجوان در بین کودکان خبر داد و گفت: در عید غدیر امسال، دو کتاب دیگر با مضامین فضائل امیرالمومنین (ع) و مناسب کودک و نوجوان نیز در مدارس رونمایی خواهیم کرد.

سموات ادامه داد: تولید محور شدن در ادبیات و ایجاد همبستگی بین هنرمندان را در پیش گرفتیم، اضافه کرد: با تولید کتب تنها سی درصد کار انجام شده است بدین سبب، شبکه توزیع و رسیدن کتب به مخاطب اصلی آن باید مدنظر باشد.

رئیس حوزه هنری همدان از جلسات ایده داستان و تاسیس انجمن صراط نام برد و گفت: سعی کردیم تحول ایجاد کنیم و در واحدهایی چون واحدهای تجسمی برنامه‌های دیگری در پیش گرفته شد.

وی به هنرمندان این عرصه توجه کرد و گفت: هم اکنون، در خانه گرافیک بحث ایجاد فضا، همبستگی هنرمندان این حوزه و توانمندسازی این حوزه مدنظر قرار گرفت.

سموات از زنده کردن واحدهای ادبیات پایداری و واحد تصویری طی سال جاری سخن گفت و افزود: تنها استانی که چهار کتاب همزمان از تقریظ آن رونمایی شود و نویسندگان آن بومی بودند، همدان است.

وی از برنامه «ستاره پروری» با تاکید بر استعدادیابی در قالب ادبیات پایداری سخن گفت و افزود: مسابقه حدیث خاک و آفتاب نیز در این راستا در حال برگزاری است.

رئیس حوزه هنری همدان با بیان اینکه در تلاشیم با این روند به تاسیس «مدرسه ادبیات پایداری» برسیم و در ادامه خانه‌هایی تشکیل می‌شوند، عنوان کرد: آن خانه در ادامه خودگردان می‌شود.

سموات بر ضرورت توسعه مخاطبین تاکید کرد و گفت: باید عموم مردم وارد کار شوند بدید سبب مخاطبین را دسته بندی کرده‌ایم تا درصد ارتباط با آنها را افزایش دهیم.

وی در پایان یادآور شد: اندیشکده حوزه هنری نیز در سال جاری افتتاح خواهد شد.

کد خبر 5759682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha