۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۳۳

طی تفاهم نامه‌ای مطرح شد؛

زکات توسط گروه‌های جهادی سمنان جمع آوری می‌شود

 زکات توسط گروه‌های جهادی سمنان جمع آوری می‌شود

سمنان- تفاهم نامه جمع آوری زکات به همت گروه های جهادی در استان سمنان با حضور سپاه و قرارگاه سازندگی و همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم نامه جمع‌آوری زکات توسط گروه‌های جهادی و صرف مبالغ جمع‌آوری شده در همان منطقه هدف در راستای خدمت رسانی بهتر به نیازمندان از سوی بسیج سازندگی و سپاه استان سمنان و همچنین اداره کل کمیته امداد استان سمنان به امضا رسید.

اقدام گروه‌های جهادی

مهدی کاشفی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان همکاری مجموعه‌های بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای محرومیت زدایی را رکن اصلی این تفاهم نامه دانست و گفت: اهداف هر دو مجموعه خدمت رسانی و محرومیت زدایی از مناطق محروم و مردم نیازمند است.

کاشفی همچنین بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه گروه‌های جهادی در سطح استان کار جمع‌آوری زکات مستحب و واجب را بر عهده داشته و پس از آن مبالغ جمع‌آوری شده زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) در مناطق هدف و مطابق با نیازهای همان منطقه هزینه خواهد شد.

وی افزود: گروه‌های جهادی به نیازهای هر منطقه به خوبی اشراف داشته و جمع‌آوری زکات توسط جهادگران و صرف این مبالغ در همان منطقه گام مهمی در رفع نیازهای مردم نیازمند مناطق محروم خواهد بود.

کمک به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه بیان کرد: مهمترین رسالت این مجموعه توانمند سازی ۳۳ هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

محمد حسین ذوالفقاری ضمن بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه سه جانبه بین سپاه، بسیج سازندگی و کمیته امداد سبب برکات زیادی برای نیازمندان خواهد شد، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت این سه مجموعه در راستای جمع‌آوری و هزینه کرد زکات در مسیر درست تأثیر بسزایی در محرومیت زدایی و ایجاد امید در بین نیازمندان خواهد داشت.

نگاه ترویجی به خدمت رسانی

سردار منصور شوقانی جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز در سخنان کوتاهی با بیان اینکه نگاه ما ترویجی و تبلیغ پرداخت زکات در راستای کمک رسانی به هم نوع و محرومیت زدایی است گفت: زکات جمع‌آوری شده توسط گروه‌های جهادی و کمیته امداد امام خمینی (ره) باید در هر منطقه مطابق با نیازهای همان منطقه هزینه شود.

وی با بیان اینکه استفاده از طرفیت گروه‌های جهادی تأثیر بسزایی در تسهیل در امر جمع‌آوری زکات و شناخت درست نیازهای مناطق هدف در راستای خدمت رسانی مناسب‌تر خواهد داشت تصریح کرد: نتیجه این کار خداپسندانه به نفع مردم و نیازمندان خواهد بود.

کد خبر 5760268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha