۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵

در قالب طرح کنترل بازار؛

۷ هزار بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در اردبیل انجام شده است

۷ هزار بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در اردبیل انجام شده است

اردبیل-معاون ارزیابی انطباق و مسئول تمشیت امور جاری استاندارد استان اردبیل گفت: ۷ هزار بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در قالب طرح کنترل بازار در طول سال گذشته در اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی حسین پور بعدازظهر پنجشنبه در تشریح عملکرد یک ساله این اداره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۷ هزار و ۵۷۷ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان استاندارد انجام گرفته که نسبت به برنامه عملیاتی مصوب ۱۲۰ درصد رشد عملکرد داشته است.

وی افزود: بازرسی‌ها با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و ارتقای کیفیت محصولات و بر اساس برنامه زمانبندی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران در قالب «طرح طاها» اجرا می‌شود.

به انجام ۱۹۷ مورد نمونه برداری و آزمون فرآورده‌ها در قالب طرح طاها اشاره کرد و گفت: این نمونه برداری‌ها در زمینه‌های صنایع غذایی و کشاورزی، نساجی و چرم، بسته بندی و سلولزی، شیمیایی، خودرو و نیرو محرکه، برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی، ایمنی، سلامت، انرژی و محیط زیست و مکانیک فلزشناسی در استان اردبیل انجام شده است.

معاون ارزیابی انطباق و مسئول تمشیت امور جاری استاندارد استان اردبیل بیان کرد: با اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها)، کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار و آزمایشگاه‌های اداره کل مورد آزمون قرار می‌گیرند.

حسین‌پور ادامه داد: در این بازرسی‌ها کارشناسان اداره کل و کارشناسان شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده، به واحدهای صنفی مراجعه نموده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع‌آوری می‌کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، برخورد قانونی انجام می‌شود.

کد خبر 5760274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha